دومین روز از نشست «شیوه ‌های جذب جوانان به نماز» در کانون «آفرینش» گندمان

دومین روز از نشست «شيوه‌ های جذب نوجوانان و جوانان به نماز» به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد و با همکاری ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری و با حضور دانش آموزان مدارس دخترانه هجرت و پسرانه خلیج فارس توسط کانون «آفرینش» شهر گندمان برگزار شد.

«عذرا زمانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دومین روز از نشست «شيوه‌ های جذب نوجوانان و جوانان به نماز» به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد و با همکاری ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری و با حضور دانش آموزان مدارس دخترانه هجرت و پسرانه خلیج فارس توسط کانون «آفرینش» شهر گندمان برگزار شد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «آفرینش» مسجد الرضا (ع) شهر گندمان ادامه داد: حجت الاسلام خدادادی استاد دومین روز از فصل دوم سلسله گفتمان های «شیوه های جذب نوجوانان و جوانان به نماز» در کانون فرهنگی هنری «آفرینش» بود.

 

وی ابراز کرد: این نشست با هدف ایجاد زمینه هم افزایی و ارتقا و سطح دانش و مهارت افزایی مدیران، مربیان، دبیران و دانش آموزان آموزشگاه های شهرگندمان در «شیوه های جذب نوجوانان و جوانان به نماز» و بهره گیری از پیام های مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به اجلاس های سراسری نماز برگزار شد.

 

زمانی گفت: در این نشست موضوعات آشنایی مدیران مربیان، دبیران و دانش آموزان آموزشگاه های شهرگندمان با نقش ها و مسئولیت های فردی و اجتماعی در دعوت نسل نو به نماز، شیوه های دعوت به نماز، آثار و کارکردهای نماز فردی و اجتماعی و تبادل تجربیات در شیوه های دعوت نسل نو به نماز، بررسی تربیت دینی در خانه، مدرسه، مسجد و شناخت آسیب ها و ارائه راهکارهای مرتبط و پاسخگویی به سوالات و شبهات نوجوانان و جوانان در حوزه نماز آموزش داده شد.

 

وی افزود: این سلسله گفتمان ها با هدف ایجاد زمینه هم افزایی و تعامل بین دست اندرکاران طرح «پیوند مسجد، خانه و مدرسه» و ارتقای سطح دانش و مهارت افزایی «شیوه های جذب نوجوانان و جوانان به نماز» و بهره گیری از پیام های مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به اجلاس های سراسری نماز برگزار می شود.

 

گفتنی است: نشست «شیوه ‌های جذب جوانان به نماز» هر هفته در یکی از کانون های فرهنگی هنری منتخب به صورت حضوری از ابتدای فصل تابستان برگزار می شود.

 

خاطرنشان می شود: برگزاری دوره ها، گفتمان ها و نشست های آموزشی و توجیهی نماز و استفاده از ظرفیت کانون های مساجد در برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری برای گسترش فرهنگ اقامه نماز در سطح مساجد استان، برگزاری مسابقه عکاسی، نقاشی و کالی‌گرافی، برگزاری مسابقه پیامکی «مسجد طراز اسلامی»، برگزاری فصل اول سلسله گفتمان «شیوه های جذب نوجوانان و جوانان به نماز» ویژه مدیران و مربیان کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری، برگزاری دومین سوگواره «نماز عاشورایی»، کلیپ، آلبوم تصویری، کالی گرافی، طراحی و پوستر از اهم برنامه های مشترک ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختیاری بوده است.

 

کد خبر 1224480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha