تولید ۱۰۰۰ تن گردو در گلستان/ دولت از توسعه باغات گردو حمایت می کند

فراهانی با اشاره به برنامه دولت برای حمایت از توسعه باغات گردو در استان گلستان از تولید بیش از یکهزار تن محصول در سالجاری خبر داد.

«نوید رضا فراهانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان اظهارکرد: در استان گلستان یک هزار و ۷۰۰ هکتار باغ گردو وچود دارد که یک هزار و ۳۰۰ هکتار آن جزو باغات بارده است.

 

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به توسعه باغات طی سال های اخیر، گفت: پیش بینی می شود امسال یک هزار تن گردو از باغات استان تولید شود.

 

وی افزود: عمده مناطق کشت گردو در گلستان شامل ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان از جمله در آزادشهر، مینودشت، علی آبادکتول، رامیان و گالیکش است.

 

فراهانی درباره ارقام کشت شده گردو در باغات استان گفت: «چندلر»، «فرانکت»، «روند»، «فرنور» و «پدرو» ارقامی هستند که در باغات استان کاشته می شود.

 

وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی گلستان در راستای توسعه باغات بارده گردو و حمایت از باغداران برنامه های حمایتی خود را بر سه محور کلی برنامه ریزی کرده است.

 

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: هدف اصلی از این برنامه ها اصلاح و نوسازی باغات قدیمی و غیر بارده، ایجاد باغ های سازگاری با کشت ۱۱ رقم و ژنوتیپ برتر به منظور شناسایی ارقام سازگار با اقلیم استان و توسعه کشت گردوی پیوندی با عملکرد بالا است که طی یک برنامه سه ساله اقدامات موثری در این زمینه ها انجام شده است.

 

گفتنی است، برداشت محصول از باغات گردوی گلستان از اواسط شهریور آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

 

کد خبر 1224500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha