ریشه برخی اتفاقات اخیر در غفلت از مسجد است/ شیوه کار فرهنگی در مساجد تغییر کند

حجت‌الاسلام کمالی با تاکید بر لزوم تغییر روش‌های تربیتی و تبلیغی در مساجد، گفت: تربیت دینی و اخلاقی کودکان و نوجوانان باید بیش از گذشته در اولویت کاری مساجد باشد؛ غفلت از این مهم برخی اتفاقات تلخ یک ماه گذشته را در مدارس رقم زد.

حجت الاسلام والمسلمین «حسن کمالی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه تربیت دینی و اخلاقی کودکان و نوجوانان باید بیش از گذشته در اولویت کاری مساجد باشد، اظهار کرد: اگرچه مساجد فعالیت های متنوع و مطلوبی دارند اما به دلیل غفلت در اولویت‌گذاری، نتوانسته ایم در تربیت کودکان و نوجوانان خوب عمل کنیم و همین موضوع موجب شده طی یک ماه اخیر شاهد برخی اتفاقات تلخ در برخی از مدارس باشیم.

 

امام جماعت مسجد عصار (صاحب‌جمع) (واقع در تهران، خیابان صاحب‌جمع، نرسیده به میدان شوش) افزود: اهالی مسجد عصار دو هفته پیش جلسه ای با حضور چند تن از استادان حوزه علمیه مهدیه و حوزه علمیه حضرت قائم (عج) به منظور بررسی بیشتر نقش مساجد در بحران های فرهنگی و اجتماعی برگزار کردند، نتیجه آنکه جلسات منظم درس اخلاق با حضور استادان نام‌آشنا در حوزه اخلاق و تربیت اسلامی در مسجد برگزار ‌می شود.

 

وی اضافه کرد: جلسات اخلاق مساجد معمولا با حضور امام جماعت، برگزار می شود که اثرات خود را دارد اما حضور اساتید چهره برکاتی خاص به ویژه در جذب بیشتر مخاطب را سبب می شود.

 

حجت الاسلام کمالی تصریح کرد: لذا مقرر شده هر دو ماه یک بار در مسجد عصار میزبان استادان اخلاق و تربیت اسلامی باشیم؛ اولین جلسه دیدار با آیت الله سیدمحمد علم‌الهدی، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه های علمیه قم و تهران و مسئول موسسه ایتام حضرت زهرا(س) است که روز پنجشنبه، پنجم آبان ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۷ در شبستان این مسجد برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: تلاش می کنیم این دیدارها ادامه داشته باشد و ان‌شاءالله بتوانیم با آیت الله محمدعلی جاودان و آیت الله کمیلی و برخی دیگر از استادان نام آشنا در حوزه اخلاق و عرفان و تربیت اسلامی نیز دیدار داشته باشیم.

 

این پژوهشگر روانشناسی اسلامی در ادامه با بیان اینکه وقایع یک ماه اخیر نشان داد مساجد در تربیت اسلامی کودکان و نوجوانان غفلت هایی داشته اند، خاطرنشان کرد: قطعاً فاصله نسلی میان ما و کودکان وجود دارد که فاصله ای که می تواند سبب بروز اتفاق های تلخ شود، لذا برای آنکه این فاصله به گسل تبدیل نشود باید مساجد، هیئت ها، رسانه ها و مبلغان روش تربیتی و تبلیغی خود را تغییر دهند. ما نیازمند تجدید نظر در روش های کار فرهنگی هستیم.

کد خبر 1224530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha