دشمن به دنبال از بین بردن جامعیت دینی است

خاکسار گفت: امروز اگر دشمن بازی سوخته ای را به اسم حجاب در جامعه شروع کرده و گذاره آلوده حجاب اجباری را مطرح می کند، می خواهد جامعیت دینی از بین برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مصطفی خاکسار قهرودی» در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان که امروز (سه شنبه ۲۶ مهر) در حسینیه شهدای روستای شیداصفهان برگزار شد، بیان کرد: در کنار ساختار سیاستگذاری و نظارتی که به عنوان قانون در مملکت وجود دارد، وظیفه دیگری متوجه کمیته امداد است و آن وظیفه در حوزه زکوات، صدقات و کمک های مختلف، نقش جلب، جذب و تمرکز بر مدیریت و مصرف است.

 

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: ما در اجرای کامل این مسئولیت بزرگ که امروز به لطف خدا بعد از گذشت سالیان متعدد توفیقات خوبی را به دست آوردیم و توانستیم وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهیم با چالش ها و نگرانی هایی هم مواجه هستیم.

 

وی عنوان کرد: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد توجه به جایگاه و نقش زکات و توجه به باور و اعتقادی است که نسبت به این موضوع در جامعه اسلامی باید وجود داشته باشد که نمونه این توجه را امروز مشاهده می کنیم.

 

خاکسار اعلام کرد: توجه و باور به این مسئله به عنوان تکلیف بزرگ الهی که در آیات قرآن و احادیث متعدد، اهمیت آن برای مومنان بیان شده است و برای تبیین و جا افتادن این اهمیت، اشارات زیادی به عدم توجه به آن به عنوان تارک زکات شده است می خواهد این اهمیت را برساند اگر این موضوع مورد کم توجهی قرار گیرد، می تواند مسائل و مشکلاتی را برای مسلمانان، متدینان و جامعه اسلامی به وجود آورد.

 

وی توضیح داد: به جامعه ایمانی، دینی و فرد مسلمان و متدین، زمانی اطلاق ایمان می شود که این فرد در اجرا و عمل به اعتقادات دینی باور به جامعیت در احکام و اعتقادات دینی داشته باشد و دشمن بیش از ۱۰۰ سال است که دارد در مقابله با این جامعیت دینی کار می کند. 

 

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) تأکید کرد: امروز اگر دشمن بازی سوخته ای را به اسم حجاب در جامعه شروع کرده و حجاب اجباری را مطرح می کند که این یک مغلطه مسخره آمیز است، می خواهد جامعیت دینی از بین برود، انسان متدین نمی تواند بگوید من مسلمان و مومن هستم ولی حجاب، زکات و غیره را قبول ندارم.

 

وی گفت: جامعه ای می توان انسان مسلمان و متدین را به سوی هدایت و تکامل مادی و معنوی ببرد که در قالب جامعیت دینی مدیریت شود.

 

خاکسار در ادامه افزود: آنچه در زکات باید اتفاق بیفتد بسیار بیش از این است ولی به طرق مختلف دارد پرداخت می شود و باید اکثر این ظرفیت در جهت کمک به محرومان به کار گرفته شود.

 

وی یادآور شد: اینکه مزرعه ای محصولش بسوزد به دلیل عدم پرداخت زکات، حداقل آسیب است و باید تعابیر سنگینی که در کم توجهی به احکام دینی وجود دارد، تبیین شده و مورد توجه قرار گیرد.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از فعالان حوزه زکات و مودیان زکات تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 1224553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha