نگارخانه هدی واقع در فرهنگسرای قرآن میزبان تابلوهای زیبای تذهیب و نگارگری است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نگارخانه هدی  واقع در فرهنگسرای قرآن میزبان تابلوهای زیبای تذهیب و نگارگری است.  

 

فرهنگسرای قرآن در فصل پائیز اقدام به برگزاری نمایشگاهی زیبا و دیدنی از آثار کتابت، نگارگری و تذهیب کرده است و در این نمایشگاه که 40 اثر زیبا و فاخر از زهرا مهدوی را تا 31 مهرماه در معرض دید علاقه مندان به هنر ایرانی اسلامی تذهیب قرار داده است.

 

زهرا مهدوی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته هنر ایرانی ( هنر اسلامی زیرشاخه کتابت و نگارگری) از دانشگاه تربیت مدرس است. وی این رشته را نزد اساتید مرحوم استاد اسکندرپور، استاد محمد حسین آقامیری، استاد محسن آقامیری و زینب مسعودی و زینب شاهی فراگرفته است و بیش از 8 سال است که به صورت حرفه ای این هنر را دنبال می کند. هدف زهرا مهدوی از تخصص در این رشته، کاربردی کردن این نقوش و استفاده آن روی انواع مواد است تا این طرح ها و نقوش مذهبی اسلامی برای استفاده در هنر هایی نظیر قلمزنی، گچبری، منبت، معرق و .. نیز استفاده شود.

 

علاقه مندان برای دیدن این تابلوهای زیبا می توانند تا 31 مهرماه همه روزه از ساعت 9 تا 16  به فرهنگسرای قرآن به نشانی خیابان قزوین نرسیده به میدان شمشیری نبش خیابان شهید کاظمی مراجعه کرده و از این آموزش ها بهره مند شوند.

 

کد خبر 1224623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha