یکهزار مدرسه در استان نمازخانه ندارد/تهیه سند ۵ ساله برای توسعه نماز

حجت الاسلام سبحانی نیا با اشاره به تهیه سند ۵ ساله برای توسعه نماز در این ستاد؛ گفت: در این خصوص از تمام سازمان ها خواسته شده تا برنامه های خود را در راستای توسعه نماز ارائه بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، حجت الاسلام «امرالله سبحانی نیا» امروز سه شنبه (۲۶ مهرماه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به نقش رسانه در فعالیت های فرهنگی، بیان کرد: پیامبر می فرمایند: روزگاری می آید انسان ها در آن روزگار گرگ هستند و اگر گرگ نشوی گرگ ها تو را می خورند".

 

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با بیان اینکه در دوران تکنولوژی های مختلف، روانشناسی و مخاطب شناسی یک هنر است بنابراین به سادگی نمی توان حرفی زد و منتشر کرد؛ گفت: امروز کار فرهنگی با دیروز متفاوت است، امروز منبری اگر بخواهد سخنرانی کند باید مطالعات گسترده ای داشته باشد.

 

وی با تاکید بر کار فرهنگی در بحث نماز، بیان کرد: جوان امروزی که به مسجد می آید مانند درختی است که از دل صخره ها بیرون می آید.این فرد مجاهد و رزمنده است چون با توجه به هجمه های بیرونی به مسجد می آید.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا تصریح کرد: ستاد اقامه نماز تشکلی مردمی و یک مجموعه هیئت امنایی با ریاست آقای قرائتی است و از تشکیلات عریص برخوردار نیست و این تشکیلات از نظر کاری و سیاست ها زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری است.

 

وی با اشاره به حضور یک رابط به عنوان یاوران نماز در هر اداره مشهد و در هر شهرستان؛ گفت: با همکاری آموزش و پرورش استان بیش از ۱۰ هزار یاور نماز بین دانش اموزان و معلمان داریم.
 

 

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با اشاره به برگزاری ۷ دوره مسابقه کتابخوانی یاوران نماز؛ بیان کرد: در این مسابقه ۲۴ هزار نفر شرکت کردند.

 

وی با اشاره به همکاری همه سازمان ها در موضوع نماز، بیان کرد: تلاش ما بر این است که کارهای فرهنگی در بحث نماز در ستاد اقامه نماز بر اساس نیاز شناسی، همراه با ایده های نو و با شیوه های جذاب ارائه شود.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا به آموزش ۳۲۰۰ کارمند در حوزه معارف نماز و بیش از ۳۸۰۰ دانش آموز در قالب گفتمان دانش آموزی در دوران کرونا؛ گفت: ما بر اساس مخاطب ، مطالبی متناسب با او طرح و اموزش می دهیم و در واقع آموزش معارف نماز با ذائقه و نیاز مخاطب از اهداف ما بوده و در این راستا مسابقات کشوری و استانی برگزار کردیم.

 

وی با اشاره به مسابقه یاران خورشید در رادیو ملی زیارت در ایام‌ماه محرم و صفر و شرکت ۴۰ هزار نفری در این مسابقه استانی، گفت: هر ماه مسابقه کتابخوانی به صورت کشوری برگزار می شود.

 

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با اشاره به برگزاری شب شعر نماز و انتظار در استان و برنامه فرهنگی در قطار مشهدخوزستان و مشهد یزد در ایام نوروز؛ گفت: بیش از ۳۶ هزار نفر برنامه فرهنگی که در قطار اجرا می شد، شرکت کردند.

 

وی به برگزاری مسابقه علمی، ادبی و هنری فجر تا فجر با موضوع نماز اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۶۴ اثر در این جشنواره علمی فرهنگی، ادبی و هنری شرکت کردند و مهلت ارسال آثار ادامه دارد.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا با بیان اینکه نشریه یاوران نماز خراسان رضوی، ماهیانه منتشر می شود؛ گفت: سالانه بیش از ۷۰ تفاهم نامه از کشور به ستاد اقامه نماز استان ابلاغ می شود، ما این را بومی سازی و پشتیبانی می کنیم و از تمام سازمان های خود می خواهیم که عملکردهای خود را در این خصوص در سامانه سجاده بارگذاری کنند.

 

وی با اشاره به تهیه سند ۵ ساله برای توسعه نماز در این ستاد؛ بیان کرد: در این خصوص از تمام سازمان ها خواسته شده تا برنامه های خود را در راستای توسعه نماز ارایه بدهند.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا با بیان اینکه هزار مدرسه در خراسان رضوی نمازخانه ندارد؛ گفت: مهمترین اقدام ما مشارکت درکارهای آموزش و پروش در حوزه نماز است و در این راستا ۵ طرح با همکاری آموزش و پرورش در دست اقدام داریم.

کد خبر 1224650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha