بیش از ۲۰ برنامه به مناسبت بزرگداشت سالروز ورود حضرت معصومه (س) و روز قم اجرا می‌شود

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم از اجرای بیش از ۲۰ برنامه به مناسبت بزرگداشت سالروز ورود حضرت معصومه (س) و روز قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد در نشست خبری با تشریح برنامه های ورود پر خير و بركت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها به شهر قم و "روز قم" در سالن جلسات شهرداری اظهار داشت: امسال چهارمین سالی است که برنامه‌های ورود حضرت معصومه(س) به قم به‌صورت ویژه با محوریت فعالیت‌های مردمی برگزار می‌شود.

 

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم با اشاره به اجرای بیش از 20 برنامه به مناسبت بزرگداشت سالروز ورود حضرت معصومه (س) و روز قم با شعار «در سایه سار کریمه در جاده شهادت» افزود: این شعار به دلیل برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان، به‌عنوان شعار امسال روز قم نام‌گذاری شده است.

 


وی با بیان اینکه قم تنها شهری است که روز مختص آن بر اساس تاریخ قمری ثبت‌شده عنوان کرد: به منظور تعمیق تبادلات فرهنگی و توسعه گردشگری زیارت میان شهرهای مقاومت خیز، دبیرخانه گردشگری مقاومت با حضور فعال شهرهای رشت، شیراز و بوشهر تشکیل می‌شود.

 


حجت الاسلام طباطبایی‌نژاد بیان کرد: در روز چهارشنبه هفته جاری زنگ روز قم با حضور مسوولان استانی در مدرسه شاهد نمازی خواه در خیابان سلامت به صدا درمی‌آید، همچنین 5 شنبه 8 صبح کاروان نمادین استقبال حضور حضرت فاطمه معصومه (س) به قم با همکاری حرم مطهر و حضور گروه‌های مختلف مردمی از میدان معصومیه راهی حرم مطهر می‌شود.

 


وی خاطرنشان کرد: افتتاح نمایشگاه گردشگری در ابتدای ورودی قم عوارضی قم-تهران با حضور پررنگ شهرداری در حوزه صنایع‌دستی و خدمات در روز سه شنبه 26 مهر و گلباران مسیر ورود حضرت معصومه (س) به قم تا بیت النور و آذین بندی مسیر همراه با نور افشانی در شهر از جمله این برنامه هاست.

 

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم تصریح کرد: همچنین برگزاری المپیاد ورزشی فرزندان انقلاب با حضور هزاران نفر از دانش آموزان و نوجوانان و برگزاری جشنواره قرآنی با همکاری بسیج و آموزش‌وپرورش از دیگر بخش‌های برنامه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

 


وی با اشاره به دیگر برنامه های فرهنگی به مناسبت روز قم گفت: اجرای تئاتر در ۱۰ نقطه شهر به مدت ۱۰ شب، رونمایی کتاب باغ پنبه در حوزه تاریخ شفاهی باهدف تقویت هویت جمعی، برپایی نمایشگاه در نگار گذر خیابان شهیدان فاطمی، افتتاح خانه کشتی، راه اندازی پیست اسکیت بوستان علوی، برگزاری جشن دختران بهشتی با مشارکت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و انعقاد تفاهم‌نامه برای احداث خانه موزه مراجع از برنامه های این ایام است.
حجت الاسلام طباطبایی‌نژاد افزود: از دیگر برنامه ها نیز می توان به راه‌اندازی مرکز مشاوره در سرای محله شهرک پردیسان و راه‌اندازی مرکز هنر و ادبیات پایداری در سرای محله بوستان آذر به همراه رویداد ملی ایده پردازی زیارت اشاره کرد.

 


وی بیان کرد: روز قم بهانه ای برای تعامل و همراهی دستگاههای اجرایی در ارائه برنامه های مختلف ویژه مردم و محلات است، همچنین در این ایام تور قم گردی در جهت روایت انقلاب و گردشگری مقاومت و ایثار و شهادت برای مدارس و دانشجویان برگزار می شود که با استقبال خوبی همراه بوده و از خانه موزه زین الدین و بیت امام و گلزار شهدا و حرم مطهر بازدید گروهی صورت می گیرد.

 

در ادامه نشست نیز حمید نادری مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم عنوان کرد: تلاش می‌شود روز قم در آینده در تقویم رسمی کشور به ثبت برسد.

 


وی تصریح کرد: از جمله اهداف نام‌گذاری روزهای سال به نام یکی از شهرها، معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، گردشگری و فرهنگی است و روز قم نیز با این اهداف نام گذاری شده است.

 


نادری خاطرنشان کرد: بحث گردشگری مقاومت یکی از موضوعات مهم در عرصه گردشگری است که در بعد بین‌المللی نشست‌هایی با حضور نخبگان و اندیشمندانی از کشورهای مختلف جهت پیوند در عرصه مقاومت گردشگری شکل می گیرد.

 


وی گفت: تبیین پرداخت به مقوله گردشگری مقاومت و حضور عناصر مؤمن و انقلابی در حوزه گردشگری از ضروریات مهم است و در این خصوص در جهت تحقق فعالیت های مستمر و کارآمد در حوزه تقویت هویت جمعی و پررنگ‌تر کردن نقش مردمی، سند راهبردی گردشگری در دست تدوین نهایی است.
همچنین مجتبی بستان معاون فرهنگي و اجتماعي و گردشگری شهرداری قم و

 

دبیر برنامه‌های روز قم با اشاره به ابعاد مردمی بودن برنامه ها بیان کرد: بعد مردمی برنامه ها برای شهرداری دارای اهمیت زیادی است به خصوص اینکه شهرداری برآمده از پارلمان محلی و در این باره نیازمند سیاست گذاری است.

 

 

وی عنوان کرد: برای مشارکت مردم در این برنامه ها، برنامه ریزی گسترده ای شده است به خصوص در چند سال اخیر طرح هایی در سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری در دست اجراست که بتوانیم از این ظرفیت مردمی که مغفول مانده استفاده کنیم و طرح هایی اجرایی شود که از ظرفیت محلات و مردم استفاده شود.

 


بستان خاطرنشان کرد: طرح محله محوری با محوریت مساجد به نام محراب شهر یکی از این طرح هاست، از طرفی طرح بوستان تراز اسلامی که با نگرش به ظرفیت مردمی و فعالیت کمیته ها در دست اقدام است.

 


وی تصریح کرد: مساجد در این کمیته ها فعال هستند و سعی داریم همه برنامه های اجتماعی را در قالب این طرح ها انجام دهیم، به خصوص برنامه های روز قم که دارای پراکندگی خوبی در مناطق 8 گانه شهری است در این مسیر برنامه ریزی شده است.

کد خبر 1224682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha