نور شهید سلیمانی خاموش شدنی نیست/تاکید بر رسیدگی سریع به پرونده اغتشاشگران حوادث اخیر کشور

دادستان کل کشور گفت: امروز خطاب ما به استکبار و صهیونیسم و عواملشان این است نور حاج قاسم و کسانی که در مسیر امام حسین حرکت کردند را نمی توانید خاموش کنید و هر چه تلاش کنید شکست می خوردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری، سه شنبه شب (۲۶ مهر) پس از زیارت مرقد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یاران وفادارش شهید حاج حسین پورجعفری در جمع مردم حاضر در گلزار شهدا با قرائت آیات آخر سوره مبارکه فجر گفت: خوشا به حال شهدا که در جوار رحمت الهی متنعم هستند و در حیات جاودانه به سر می برند.

 

دادستان کل کشور ضمن ابراز خرسندی از زیارت شهدای کرمان؛ با بیان اينکه شهید سلیمانی در حقیقت برای کشور ما افتخار آفرید و نماد مقاومت است اظهار کرد: با اطلاعات ما حقیقتاً به گردن تک تک ایرانی ها حق دارد و امنیت ما مرهون زحمات و تلاش و جانفشانی این عزیز و شهدایی است که در معیت و با هدایت و فرماندهی و سیاست و راهگشایی ایشان توانستند چهار کشور مهم اسلامی ایران، عراق، لبنان و سوریه را از شر جنایتکاران وحشی و دست پروردگان صهیونیسم و داعش خبیث نجات بدهند.

 

وی افزود: وقتی به این کشورها می رویم می بینیم کسانی که نامی از حاج قاسم شنیده یا تصویر او را دیده یا زیارت کرده عاشق ایشان هستند و بزرگ ترین خصلت این شهید خلوص نیت برای انجام وظایف و تکالیف بود و کرمانی های عزیز باید این افتخار را همچنان حفظ کنید که این افتخار برای این استان است که یک عنصر شریف ولایتمدار و ارزشمند و فدایی امام حسین و حضرت زهرا و اهل بیت علیهم السلام شد‌.

 

دادستان کل کشور با اشاره به جلوه هایی از حزن و انکسار حاج قاسم در زمان یاد اندوه خاندان عصمت و طهارت از جمله در ایام فاطمیه تاکید کرد: این افتخار را حفظ کنید پرچم مقاومت را در اهتزاز نگه دارید که دشمن برای گرفتن این افتخار خیلی سرمایه گذاری کرد.

 

وی یادآور شد: کسی که رییس جمهور خبیث و جنایتکار آمریکا شخصاً عهده دار این جنایت می شود نشانه عظمت مقام و جایگاه حاج قاسم بود و نشان داد دشمن چگونه روی این شخصیت حساب می کرد و با تصور اینکه می تواند او را از بین ببرد همان اشتباهی که یزید در شهادت امام حسین کرد و حضرت زینب فرمود هر کیدی داری به کار ببر بدان نمی توانی نور ما را خاموش کنی؛ امروز خطاب ما به استکبار و صهیونیسم و عواملشان این است نور حاج قاسم و کسانی که در مسیر امام حسین حرکت کردند را نمی توانید خاموش کنید و هر چه تلاش کنید شکست می خوردید.

 

حجت الاسلام منتظری ادامه داد: توطئه اغتشاش و عوامل سرسپرده ای که به کار می گیرید و جنایات و آتش افروزی شما در طول تاریخ اسلام سابقه دار است و بزرگ تر از شما هم توطئه کردند اما نتوانستند نور اسلام و عظمت قرآن و ولایت را از بین ببرند.

 

وی سپس در جمع خبرنگاران حاضر در گلزار شهدا هم با بیان اينکه بعضی جوانان در اغتشاشات شرکت کردند که فریب خوردند؛ شاید نوجوان قدرت تجزیه و تحلیل ندارند و عده ای فریب خورده که مرتکب جنایت مهم نشدند با کمترین قرار آزاد می شوند که تعداد زیادی هم آزاد شدند.

 

دادستان کل کشور گفت: کسانی که مرتکب جرایم شدند که اگر متناسب دستگاه قضایی کشور فریب خورده و تقصیر کمتر داشته باشند با تذکر و نصیحت و گرفتن تعهد خانواده و کمترین قرار آزاد شدند.

 

وی تصریح کرد: اما عناصر اصلی و لیدرها متناسب با جرایم مرتکب شده اگر قتل مرتکب شده باشند و تقاضای قصاص خانواده باشد که قصاص می شوند و یا عده ای مجازات محاربه دارند و در خصوص جرایم دیگر قطعاً دستگاه قضایی متناسب با جرم، مجازات تعیین می کند.

 

دادستان کل کشور اظهار کرد: تاکید ما به همکاران در رسیدگی سریع به پرونده اغتشاشگران این است از مرز عدالت و قانون خارج نشوند و با کسانی که ناامنی ایجاد کردند برخورد می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: معتقدم مردم نباید فریب حرکات و فضای مجازی که دشمن دنبال می کند را بخورند و تعداد اندکی که به دام تبلیغات افتادند حواسشان جمع باشد که پشت این قضایا صهیونیسم و آمریکا هستد.

 

منتظری با بیان اینکه دشمن ۱۷ هزار نفر شهید ترور از ما گرفته و الان هم جنایت می کنند؛ ابراز کرو: دستگاه قضایی در کنار تامین امنیت بیدار است و مجازات می کند.

 

کد خبر 1224709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha