اشتغالزایی بانوان بی سرپرست محور فعالیت های کانون فرهنگی هنری فاطمیه

فهیمه برخان گفت: اکنون به مرحله ای رسیده ایم که قصد داریم با مشارکت بانوان یک شرکت تعاونی و کارگاه ریسندگی و بافندگی راه اندازی کنیم.

«فهیمه برخان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب، با یادآوری این مطلب که کانون فاطمیه در سال ۱۳۹۰ آغاز بکار کرده است، گفت: از همان ابتدا رویکرد فعالیت های کانون علاوه بر اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی، برگزاری دوره های مهارت آموزی بود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج افزود: در این راستا دوره های متعدد آموزش خیاطی، گلیم بافی، تابلو فرش، خوس بافی و زری بافی برگزار شده است.

 

وی بیان کرد: به لطف این دوره های آموزشی حداقل تاکنون ۵۰ بانوی بی بضاعت با مهارت آموزی توانسته اند کسب و کاری برای خود راه اندازی کنند.

 

برخان ابراز کرد: اکنون به مرحله ای رسیده ایم که قصد داریم با مشارکت بانوان یک شرکت تعاونی و کارگاه ریسندگی و بافندگی راه اندازی کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج با اشاره به نوع فعالیت کارگاه آموزشی، ادامه داد: در این کارگاه آموزشی از ظرفیت بانوانی که در دوره های مهارت آموزی شرکت کرده اند، به عنوان مربی استفاده می شود.

 

وی ابراز کرد: قرار است در این کارگاه آموزشی به هنرجویان ریسندگی، بافت، تابلو فرش، گلیم، پته، خیاطی و دیگر هنرهای دستی آموزش داده شود.

 

برخان در تشریح برنامه های شرکت تعاونی، یادآور شد: با تشکیل شرکت تعاونی قصد داریم محصولات و صنایع دستی بانوان را به فروش برسانیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه کهنوج در خاتمه با یادآوری این مطلب که گواهی نامه پایان دوره معتبر به هنرجویان اهدا می شود، عنوان کرد: از طریق رایزنی با اداره کار، رفاه و امور اجتماعی شهرستان، در پایان هر دوره از هنرجویان آزمون گرفته شده و به قبول شدگان گواهی اعطا می شود.

 

وی در خاتمه تاکید کرد: هدف ما مهارت آموزی و اشتغال زایی برای بانوان بی بضاعت، بد سرپرست و بی سرپرست است تا بتوانند مخارج زندگی خود و فرزندانش را تامین کنند.

کد خبر 1224741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha