حدود ۸۸ درصد از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد

جهانساز با بیان اینکه حدود ۸۸ درصد از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شده است گفت: برداشت پائیزه برگ سبز چای احتمالا تا ۱۰ آبان ماه تمدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حبیب جهانساز» شامگاه سه‌شنبه (۲۶ مهر) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: چایکاران شمال کشور برداشت پائیزه برگ سبز چای را آغاز کردند.

 

رئیس سازمان چای کشور ضمن اشاره به تمدید مهلت چیدن پائیزه برگ سبز چای تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در این مرحله چایکاران دو استان گیلان و مازندران ۱۲ تا ۱۵ هزار تن برگ سبز از باغات چای خود برداشت کنند.

 

جهانساز با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰۰ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۸۳۸ میلیارد تومان برداشت شده است ابراز داشت: ۵۷ درصد از این برگ سبز چای درجه یک و ۴۳ درصد آن برگ سبز درجه دو بوده است.

 

وی از پرداخت حدود ۸۸ درصد از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران خبر داد و با تاکید بر اینکه مابقی مطالبات هم به تدریج پرداخت می‌شود اضافه کرد: احتمالا برداشت پائیزه برگ سبز چای تا ۱۰ آبان ماه تمدید شود.

 

رئیس سازمان چای کشور اذعان کرد: فعال بودن کارخانجات چایسازی در گیلان و مازندران، برندسازی و کیفی‌سازی محصول تولید شده و نظایر اینها از جمله دستاوردهای به دست آمده در صنعت چای بوده که با اهتمام دولت، سازمان چای و کشاورزان رقم خورده است.

 

جهانساز خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات لازم در جهت هرس باغات با درصد سود بسیار پایین، بهزراعی باغات چای، تأمین ماشین‌آلات کشاورزی و بهسازی محیط کارخانجات چاسازی از اقدامات حمایتی دولت و سازمان چای کشور از چایکاران شمال محسوب می‌شود.

کد خبر 1224784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha