صندوق کارآفرینی امید ۳۸۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرد

مدیر صندوق کارآفرینی امید شیروان گفت: امسال صندوق کارآفرینی امید این شهرستان، ۳۸۹ میلیارد و ۸۵۱ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده است.

«حشمت اله فرهادی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: در نیمه نخست امسال 160 متقاضی این شهرستان جهت اشغالزایی تشکیل پرونده دادند که با پرداخت 389 میلیارد و 851 میلیون ریال تسهیلات برای 354 نفر اشغالزایی در حوزه های مختلف ایجاد شد.

 

 

مدیر صندوق کارآفرینی امید شیروان عنوان کرد: تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده در سه بخش خویش فرمایی، مشاغل خانگی و کارآفرینی صورت گرفته که در حوزه خویش فرمایی برای بخش کشاورزی، خدماتی، صنعتی، دامداری و طرح های توزیعی 63 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده که برای 74 نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

 

 

مدیر صندوق کارآفرینی امید شیروان خاطرنشان کرد: همچنین این صندوق در بخش مشاغل خانگی با پرداخت 5 میلیارد و 551 میلیون ریال برای 48 نفر و در حوزه کارفرمایی اعتبارت بند الف تبصره 18 با پرداخت 169 میلیارد ریال برای 131 نفر اشتغال ایجاد کرده که بیشتر در حوزه کشاورزی و صنعتی بوده است.

 

 

 

فرهادی پور اضافه کرد: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی(اشتغال روستایی و عشایر)، 152 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده که برای 101 نفر شغل ایجاد شده است.

 

 

 

وی با اشاره به کارمزد و بازپرداخت تسهیلات تصریح کرد: کارمزد مشاغل خانگی به صورت 4 درصد با بازپرداخت 36 تا 24 ماهه، خوداشتغالی 10 و 9 درصد با بازپرداخت 60 تا 48 ماهه و مشاغل کارآفرینی تبصره 18، با کارمزد 10 درصد 60 ماه به بالا و صندوق توسعه ملی 4 درصد کارمزد با بازپرداخت 78 ماه به بالا صورت می گیرد.

 

 

 

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید، نهاد مالی تخصصی و حمایتی است ‌که ‌در زمینه تامین مالی و حمایت از کسب و کارهای خُرد فعالیت می‌کند، افزود: ماموریت صندوق کارآفرینی امید تجمیع سپرده‌های خُرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و کمک برای ایجاد کسب و کارهای خُرد کم سرمایه و کسب و کارهای متوسط با محوریت فعالیت های کارآفرینانه و نیازهای منطقه‌ای است.

 

 

کد خبر 1224801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha