طرح کنونی پیوند مسجد و مدرسه کارایی لازم را ندارد/ ائمه جماعت پای صحبت دانش‌آموزان بنشینند

حجت‌الاسلام سیدزاده با بیان اینکه شیوه کنونیِ طرح پیوند مسجد و مدرسه کارایی لازم را ندارد، گفت: ائمه جماعات باید حداقل هفته‌ای یکبار در مدارس حاضر شوند و پای صحبت دانش‌آموزان بنشینند و به سوالات آنها پاسخ دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابوالفضل سیدزاده» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه در ریاست اسبق سازمان تبلیغات اسلامی پیشنهاد شد به هر مدرسه، یک طلبه با هماهنگی و همراهی امام جماعت اعزام شود، اظهار کرد: اگر چه این پیشنهاد را پسندیدند، اما به دلایل مختلف از جمله نبود آمادگی در دولت وقت، اجرای آن ممکن نشد.

 

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) (واقع در تهران، خیابان ۱۱ متری دوم مجیدیه جنوبی، خیابان شهید مهدوی، کوچه شهید هفت خانگی) افزود: وقتی مدارس در حکومت اسلامی، بدون حضور یک طلبه و بدون هماهنگی با امام جماعت مساجد فعالیت می‌کنند، نباید توقع داشت دانش آموزان مقابل تبلیغات سوء دشمنان مصون باشند.

 

وی افزود: اکنون نیز دیر نشده و  آموزش و پرورش می‌تواند زمینه اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه را فراهم کند تا ائمه جماعات حداقل هفته‌ای یک بار در مدارس اطراف مسجد، حضور یابند.

 

وی اضافه کرد: روش کنونی طرح پیوند مسجد و مدرسه، چندان مفید نیست چون به سخنرانی و اقامه نماز محدود می‌شود؛ در حالی که امام جماعت باید فرصت کافی داشته باشد و صحبت‌های دانش‌آموزان را بشنود و در حد توان به سوالات آنها پاسخ دهد.

 

حجت‌الاسلام سیدزاده در ادامه بیان کرد: ما با همراهی پایگاه‌های بسیج مسجد حضرت ولیعصر(عج) (پایگاه برادران، شهید هفت‌خانگی و خواهران، شهید سیسی) بنا داریم در تعامل با آموزش و پرورش منطقه هشت تهران، در مدارس حضور پررنگ‌تری داشته باشیم.

 

وی ابراز کرد: امروزه روش تبلیغ سنتی نسبت به گذشته کارایی کمتری دارد، لذا طرح پیوند مسجد و مدرسه به ویژه با اتفاقات یک ماه گذشته، باید پویاتر اجرا شود تا دانش‌آموزان نیز بتوانند در زمان حضور امام جماعت در مسجد، سوالات و شبهه‌های خود را مطرح و جواب آنها را دریافت کنند.

 

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر (عج) خاطرنشان کرد: به منظور پاسخگویی به سوالات نوجوانان و جوانان، قرار است اردوها به ویژه به دماوند و توچال را افزایش دهیم تا فرصت پاسخگویی به سوالات این نسل در فضایی شاد و مفرح فراهم شود.

کد خبر 1224838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha