تصویب بودجه یکصد و ده میلیارد و پانصد میلیون ریالی برای شهر جورقان

احمدی گفت: بودجه شهرداری جورقان برخلاف ادوار گذشته ۱۱۷ درصد رشد داشته که از ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به ۱۱ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است.

داوود احمدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان ضمن قدردانی از مردم شریف جورقان، گفت: در مدیریت دوره ششم، شهرداری همواره با مردم جورقان ارتباط تنگاتنگی داشته چرا که ما مردم را ولی نعمتان خود می‌دانیم.

 

شهردار جورقان با اشاره به عملکرد شهرداری جورقان  افزود: یکی از اولویت‌ها، اجرای عملیات پیاده‌روسازی بود که در هفته دولت در مساحتی بالغ بر 1500 مترمربع با اعتبار 800 میلیون تومان انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی فاضلاب شهری را در دستور کار داریم تصریح‌کرد: این در حالیست که با توزیع و پخش 1800 تن آسفالت عملیات آسفالت‌ریزی و روکش آسفالت به معابر اصلی و کوچه‌های شهری در مساحت 13 هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر 3.3 میلیارد تومان اجرایی شده است.

 

وی اصلاح و اجرای جدولگذاری با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان، بازگشایی، تملک و تعریض معابر اصلی و فرعی شهری به مساحت 15 هزار مترمربع نیز را از دیگر اقدامات اهم شهرداری جورقان در طی هفته دولت خواند.

 

شهردار جورقان در خصوص پروانه‌های ساختمانی نیز گفت:‌ در مدیریت دوره ششم شهرداری صدور پروانه‌های ساختمانی برای مردم جورقان رایگان اتخاذ شده به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون 27 فقره پروانه ساختمان صادر شده که نسبت به مدت مشابه رشد بسیار مضاعفی داشته و در شش ماهه نخست سال گذشته تنها 3 فقره پروانه ساختمانی صادر شده بود که این مهم در حال حاضر نشان دهنده‌ی اعتماد مردم به شهرداری و استقبال از ساخت و سازهای پروانه‌دار در این دوره می‌باشد.

 

احمدی پاسخ به استعلامات مردمی، پاکسازی شهری، جمع‌آوری معادل 10 تن زباله و دفن آن در سازمان پسماند شهرداری همدان را از دیگر اقدامات دوره ششم مدیریت شهرداری جورقان برشمرد.

 

افتتاح زمین چمن شهر جورقان تا دو ماه آینده

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت مقرر شده بود کلنگ‌زنی زمین چمن شهر جورقان به اطلاع مردم برسد، گفت: از آن جایی که مردم از کلنگ‌زنی‌های بی‌ثمر نامید شدند به همین منظور تصمیمی اتخاذ شد که جشن افتتاح زمین چمن با حضور مردم برگزار شود.

 

وی بیان‌داشت: همچنین زمین چمن دبیرستان امام علی (ع) با مشارکت آموزش و پرورش و شهرداری و زمین چمن شهری با سرمایه‌گذاری شهرداری تا دو ماه آینده بهره‌برداری و در اختیار مردم، ورزشکاران و دانش آموزان قرار گیرد.

 

شهردار جورقان با ابراز گلایه‌مندی از اینکه زیرساخت‌های ورزشی جورقان باید توسط دستگاه‌های دولتی اجرا میشد، افزود: جورقانی که بازیکن در تیم جوانان پرسپولیس و یک تیم در لیگ برتر همدان دارد سال‌ها از عدم زمین چمن رنج می‌برد و انتظار می‌رود زیرساخت‌های ورزشی پیش از این فراهم میشد.

 

وی در خصوص درآمدهای شهرداری نیز گفت: در 4 ماهه نخست سال 1400 درآمد شهرداری جورقان 2 میلیارد و 214 میلیون و 255 هزار و 549 ریال بوده که این رقم در همین مدت زمان در سال 1401 به 26 میلیارد و 406 میلیون و 267 هزار و 230 ریال افزایش پیدا کرده که رشد 12 برابری را نشان می‌دهد که این امر با وحدت و همدلی همکاران شهرداری و اعتماد مردم به شورا اسلامی شهر بوده است.

 

احمدی با بیان اینکه زمانی که درآمد شهرداری رشد پیدا کند می‌توان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و ورزشی خدمات بیشتری به مردم ارائه داد، تصریح‌کرد: بودجه شهرداری جورقان برخلاف ادوار گذشته 117 درصد رشد داشته که از  5 میلیارد و 500 میلیون تومان در سال گذشته به 11 میلیارد و 50 میلیون تومان در سال 1401 افزایش پیدا کرده است.

 

وی اظهارداشت: در ادوار گذشته 60 درصد بودجه شهرداری مشمول هزینه‌های جاری و 40 درصد مربوط به حوزه عمرانی بوده و این در حالیست که در بودجه سال 1401 سهم عمرانی 63 درصد و سهم جاری 27 درصد می‌باشد که این مهم خود نشان دهنده رویکرد شهرداری و مدیریت دوره ششم در تخصیص بودجه در حوزه عمرانی است.

 

احداث مجتمع خدماتی تجاری در شهر جورقان

وی با بیان اینکه در مدیریت کنونی شهرداری تاکنون نامه مفاصا حساب درب منزل جورقانی‌ها نداده است، ابرازکرد: درآمد شهرداری به صورت کوششی بوده است.

 

شهردار جورقان ادامه‌داد: عمر ناوگان خودروهای شهرداری به 17 سال رسیده که به روزرسانی ماشین آلات در دستور کار شهرداری قرار گرفته و در نظر داریم عمر خودروها را به صفر برسانیم.

 

وی ضمن تاکید دوباره از اعتماد مردم شهر جورقان به شهرداری قدردانی به عمل آورد و گفت: مردم این شهر با اعتماد کردن به شهرداری و با همکاری و مساعدت‌های مجموعه شهرداری نسبت به بازگشایی و تملک و تعریض املاک مسیر واقع در شهر توافق و همکاری‌های لازم را انجام دادند.

 

احمدی در پاسخ به این سوال که مقرر شده بود میدانی در ورودی جورقان در راستای جذب گردشگر احداث شود، گفت: اخیرا از سوی وزارت راه و شهرسازی مصوب شده است که از کوریجان تا میدان فرودگاه جاده باید به صورت بزرگراه در بیاید و به همین منظور جلساتی نیز با کارشناسان شهرداری جورقان و کارشناسان وزارت راه و شهرسازی برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه شهر باید دارای اسلوب‌های شهری باشد، خاطرنشان‌کرد: زمانی که یک شهر فضای شهری به خود می‌گیرد که حداقل باید دارای مجتمع خدماتی تجاری باشد وگرنه تبدیل به یک روستای بزرگ شده است که شهرداری و شورای اسلامی شهر جورقان به همین منظور اقداماتی را در نظر گرفته‌اند.

کد خبر 1224846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha