آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهرداری همدان

مردانی با اشاره به اینکه با قطعی اتصالات اینترنتی در سیستم‌های شهرداری مواجه بودیم،گفت: هدف از اجرای شبکه فیبرنوری، ارتباط سیستماتیک بین ادارات شهرداری، کاهش هزینه‌ها و عدم قطعی در ارتباطات است.

حسین مردانی با بیان اینکه فیبر نوری یکی از ملزومات نوین شهری است، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از همدان گفت: فیبر نوری برمبنای علم ودانش، تکنولوژی علوم جدید اقدامات فناورانه‌ای است که به صورت شبکه‌ای عملیات اجرایی آن در شهرداری آغاز شده است.

 

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری همدان با اشاره به اینکه با قطعی اتصالات اینترنتی در سیستم‌های شهرداری مواجه بودیم، افزود: هدف از اجرای شبکه فیبرنوری، ارتباط سیستماتیک بین ادارات شهرداری، کاهش هزینه‌ها و عدم قطعی در ارتباطات است.

 

وی با بیان اینکه خدمات فراوان با موضوعات مختلفی در شهرداری همدان انجام می‌شود تصریح‌کرد: با وجود مشکلات اینترنتی ارتباطات بین مدیران شهری قطع و با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودیم به همین منظور طی سال‌های قبل تصمیم بر اجرای شبکه اختصاصی فیبرنوری در شهرداری اتخاذ شد و در طی سال‌جاری سرمایه‌گذار آن شناسایی و مقدمات اجرایی در شهرداری انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه کاراجرایی حفاری عملیات فیبرنوری آغاز شده است، گفت: با آغاز به کار آن، پایش تصویری، کنترل ترافیک، سامانه‌های نرم افزاری شهرداری تحت این شبکه فعال خواهند بود.

 

مردانی با بیان اینکه خدمت مردم در شرایط خاص هم تعطیل نمی‌شود، بیان‌داشت: باعنایت به افق ترسیم شده توسط دولت محترم در خصوص ایجاد پوشش ٢٠ میلیون درگاه پرسرعت شبکه اینترنت ثابت در جهت خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران شهرداری همدان اقدام به برگزاری فراخوان انتخاب سرمایه‌گذار در این خصوص نموده است و پس از طی مراحل قانونی و تشریفات اداری با شرکت فناپ تلکام اقدام به انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با الگوی BOLT جهت ایجاد تونل مشترک ٧ کاناله فیبرنوری به طول تقریبی ١٠٠ کیلومتر در فاز اول و توسعه و افزایش تا سقف ۴٠٠ کیلومتر در فازهای آتی با طول دوره بازگشت سرمایه حداقل ١۵ ساله نموده است.

 

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری همدان افزود: ظرفیت ایجاد شده به صورت تونل فیبرنوری مشترک به همراه کابل فیبرنوری موجود در آن قابلیت واگذاری براساس مصوبات صادره توسط سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور را به دیگر متقاضیان میسر میسازد ضمن اینکه ماحصل قرارداد منعقد شده علاوه بر مرتفع‌سازی نیاز مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات ونیز ایجاد حدود ۴٠٠ کابینت پرظرفیت در جهت افزایش ظریب نفوذ اینترنت پرسرعت ثابت به نوعی بستر درآمدی پایدار به صورت درصدی از درآمد ناخالص را برای شهرداری متصور می‌نماید.

 

وی به دیگر محاسن این طرح اشاره‌کرد و تصریح نمود: دیگر شرکت‌های FCP می‌توانند طبق مصوبات، قوانین و مقررات از این بستر منتفع گردند و ازسویی مخاطره نگهداشت و توسعه زیرساخت را به نحوه مطلوب از بدنه مدیریت شهری در طول زمان سرمایه‌گذاری به صورت بلند مدت مرتفع می‌نماید.

 

مردانی عنوان‌کرد: درگذشته ارتباط بین مدیران شهرداری همدان با استفاده از سامانه ECE در بستر اینترنت صورت می‌گرفت که با معایبی نظیر ناامنی، قطعی اینترنت، سرعت پایین و ارسال نامه‌ها به صورت غیرمستقیم از دبیرخانه به دبیرخانه همراه بود.

 

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه FCF  در بستر فیبر نوری ادامه‌داد: امکان ارسال نامه‌ها به صورت مستقیم در کارتابل اشخاص تعریف شده در سازمان نظام مهندسی و مناطق چهارگانه شهرداری، معاونت شهرسازی و معماری و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در بستر امن ارتباطی و عدم نیاز به اینترنت و سرعت قابل ملاحظه فراهم شده است.

 

وی خاطرنشان‌کرد: با توجه به حجم بالای تبادل اطلاعات بین سازمان نظام مهندسی و شهرداری همدان، لزوم تسریع در پاسخ استعلامات و گزارشات مربوطه در سیستم یکپارچه شهرسازی در سامانه جدید "FCF" فراهم شده است.

 

وی تاکیدکرد: شهرداری در راستای توسعه شبکه فیبرنوری کلانشهر همدان طرح جامعی را به عنوان یکی از پروژه‌های زیرساختی آغاز کرده است.

 

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری همدان با بیان اینکه مهم‌ترین مزیت و ظرفیت استفاده از شبکه فیبرنوری، سرعت انتقال داده (اطلاعات) است، گفت: موارد دیگر استفاده از این فناوری در شبکه‌های تلفن شهری و بین شهری و سیستم‌های کامپیوتری و شبکه اینترنت است.

 

وی با تاکید بر اینکه مکان‌یابی تجهیز تمامی نقاط شهر به فیبرنوری از نظر فنی امری بدیهی است که نمی‌توان سلیقه‌ای عمل کرد، گفت: هوشمندسازی شهرها و ایجاد شهرالکترونیک به توسعه زیرساخت فیبرنوری نیاز دارد که باید تمامی شهر به این ابزار فناوری نوین مجهز شود.

 

مردانی مطرح کرد: با استقرار این امکان می‌توان در راستای بهبودعملکرد تمام اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و پایش ترافیک شهری و به صورت کلی حمل و نقل عمومی نظارتی تصویری و موثر داشت.

 

این مقام مسئول ابرازکرد:همینطور می‌توان از وای فای شهری به وجود آمده در کاربردهایی چون تبلیغاتی موثرتر و پویا‌تر، تقویت و ارتقای عملکرد دوربین‌های تصویری  و امنیتی و کاهش آسیب در دکل‌هایی که سلامت  شهروندان را تهدید می‌کنند، بهره برد.

 

رییس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری همدان با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت فیبرنوری می‌تواند فواید بسیاری برای شهر به همراه داشته باشد، عنوان‌کرد: با ایجاد این زیرساخت، تمامی شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها می‌توانند از این امکان برای اجرای موفق‌تر پروژه‌های مرتبط در فعالیت‌های خود، بهره جویند.

کد خبر 1224852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha