لزوم اهتمام مسئولان به توصیه رهبر انقلاب در راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی

مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان گفت: مقام معظم رهبری به کرّات نسبت به تشکیل کرسی های آزاد اندیشی توصیه کردند ولی این توصیه رهبری به درستی عملیاتی و اجرا نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام منصور فرجی در نشست نهضت روشنگری و بصیرت افزایی در آران و بیدگل گفت: بیشتر آسیب هایی که می بینم به دلیل آسیب پذیری ما نیست بلکه به دلیل عدم شناخت کافی از مسائل است.

 

مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان افزود: مقام معظم رهبری به کرّات نسبت به تشکیل کرسی های آزاد اندیشی توصیه کردند ولی این توصیه رهبری به درستی عملیاتی و اجرا نشده است.

 

حجت الاسلام فرجی ادامه داد: یکی از دلایل عدم شناخت کافی مردم بویژه جوانان در زمینه های مختلف، همین عدم اهتمام جدی به برپایی کرسی های آزاداندیشی بویژه در مراکز علمی است و به همین دلیل مسائل مختلف به درستی روشنگری نشده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در حال حاضر در یک جامعه اندیشمند زندگی می کنیم و از نظر جامعه شناسان، در قرن ۲۱ افرادی که سواد رسانه نداشته و فضای مجازی و سینمای هالیوود و امثال این موارد را نشناسند بی سواد هستند علیرغم اینکه تحصیلات داشگاهی داشته باشند.

 

فرجی در ادامه اظهار داشت:  کشور ما در سه دوره مورد هجمه شدید دشمن قرار گرفت که به ترتیب اولویت زمانی شامل مدرنیسم(نوگرایی)، پست مدرنیسم(فرانوگرایی) و ترانس مدرنیسم(نوگرایی فراگیر) بوده است ومقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به فراخور زمانی در مورد هر سه مورد این هجمه ها روشنگری کرده و توصیه های لازم را قبل از فراگیر شدن آن ها با تعابیر تهاجم فرهنگی ،شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی کردند ولی متاسفانه در این زمینه ها اقدامات لازم از سوی دستگاه های مجری صورت نگرفت و تبیین و روشنگری نشد.

 

مدیر حوزه های علمیه منطقه کاشان بیان داشت: در برهه حساس کنونی ما به رهبر شناسی نیاز داریم و باید جایگاه رهبری در جامعه تبیین شود و در صورت شناخت دقیق رهبری و خصوصیات رفتاری و گفتاری ایشان ، بسیاری از مشکلات در کشور حل خوهد شد.

 

نشست نهضت روشنگری و بصیرت افزایی با همکاری مشترک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج هنرمندان، ناحیه مقاومت بسیج و بسیج رسانه شهرستان آران و بیدگل و با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و هنرمندان شهرستان آران و بیدگل در سالن شهدای هنرمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 1224881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha