فلسفه «جهاد تبیین» زدودن غبار بدفهمی از مفاهیم انقلاب است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: فلسفه اصلی «جهاد تبیین» زدودن غبار بدفهمی و کج فهمی از مفاهیم انقلاب اسلامی و جلوگیری از انحراف و تحریف ارزش های نظام و انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، سعید ضابطی در نشست نهضت روشنگری و بصیرت افزایی در آران و بیدگل گفت: فلسفه اصلی «جهاد تبیین» زدودن غبار بدفهمی و کج فهمی از مفاهیم انقلاب اسلامی و جلوگیری از انحراف و تحریف ارزش های نظام و انقلاب اسلامی است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: تبیین یعنی مطالبه گری، روشنگری، نقد همراه با انصاف، و جهاد هم از ریشه جهد به معنای تلاش مضاعف است و جهاد تبیین در راستای مقابله با تهاجم ترکیبی دشمن برای انحراف جوانان از دین و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

ضابطی اضافه کرد: بزرگ ترین جهاد تبیین صدور بیانیه گام دوم انقلاب در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۷ توسط مقام معظم رهبری بود که در مورد جهاد تبیین، مقابله با لجن پراکنی رسانه ای دشمن، مقابله با تحریف دشمن و تشخیص جبهه خودی مورد تاکید معظم له قرار داشت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل با اشاره به این مهم که روشنگری لازم برای قشر زیادی از جامعه بویژه دهه هشتادی ها و نودی ها نسبت به عملکرد 40 ساله انقلاب به درستی انجام نشده است،گفت: اگر جوانان افسوس می خورند که در جنگ تحمیلی نبودند، در حال حاضر کشور دچار جنگ ادراکی شده است و همانگونه که رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس جانفشانی کردند اکنون هم وظیفه آحاد مردم بویژه هنرمندان «جهاد تبیین و روشنگری» است که به تعبیر مقام معظم رهبری این یک تکلیف الهی است.

 

ضابطی با بیان اینکه جهاد هزینه دارد و ما باید در این راه هزینه کنیم چون جهاد تبیین یک تکلیف است، اضافه کرد: بیشترین لطمه ای که ما از فضای مجازی و رسانه می خوریم در بحث تحریف هاست که در این زمینه جهاد تبیین می تواند بسیار راهگشا و مؤثر باشد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل افزود: وظیفه هنرمندان است که در این راه در کف جامعه باشند و با تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب با همکاری و همراهی همه ادارات و نهادهای حکومتی و فرهنگی به تبیین و روشنگری در جامعه بپردازند.

 

نشست نهضت روشنگری و بصیرت افزایی با همکاری مشترک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج هنرمندان، ناحیه مقاومت بسیج و بسیج رسانه شهرستان آران و بیدگل و با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و هنرمندان شهرستان آران و بیدگل در سالن شهدای هنرمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 1224888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha