اطلاع رسانی به مردم در خصوص قانون جوانی جمعیت ضروری است

اعلایی با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی در خصوص قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفت: لازم است در حین ازدواج در دفاتر ثبت احوال و در هنگام تولد فرزند در بیمارستان اطلاع رسانی در خصوص این قانون صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمدمهدی اعلایی» در ستاد استانی جمعیت که امروز (چهارشنبه ۲۷ مهر) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: از اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانی جمعیت تشکر کرده که منجر به تحرکی در حوزه ارائه تسهیلات بانکی در این بخش شده است.

 

استاندار قزوین ادامه داد: در صدا و سیما در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اطلاع رسانی شده ولی لازم است در حین ازدواج در دفاتر ثبت احوال و در هنگام تولد فرزند در بیمارستان ها این اطلاع رسانی صورت گیرد.

 

وی عنوان کرد: در خصوص زمین و مسکن هم در حوزه قوانین حوزه جوانی جمعیت و خانواده راه و شهرسازی باید ورود جدی تر داشته باشد و جلسه ای در این خصوص تشکیل شود.

 

اعلایی در ادامه تأکید کرد: یکی از کلیدی‌ ترین عوامل در تشکیل خانواده و فرزندآوری، خوابگاه های دانشجویی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

در ادامه سربازرس گروه فرهنگی و اجتماعی بازرس کل استان قزوین اظهار کرد: اجرای موارد قانونی بستری مناسب برای رشد جمعیت است ولی تعدد قوانین و تبصرها سبب پیچیدگی برای کسانی است که می خواهند از این قوانین استفاده کنند.

 

«فریبرز شهرکی» اعلام کرد: همانطور که زمانی با شدت و حدت موضوع فرزند کمتر زندگی بهتر تبلیغ شد، امروز هم باید به همان شدت و حدت بحث فرزندآوری تبلیغ شود و از مرحله قوانین و دستورالعمل ها فراتر رویم.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر گزارشی صورت گیرد و یا مشاهده شود دستگاهی عامدانه نسبت به اجرای این قانون سرباز به می‌زند اقدامات قضایی اجرا می شود البته در مرحله اول نگاه حمایتی بوده و سعی می شود اگر مشکلاتی در تعاملات هست، مرتفع کنیم.

کد خبر 1224904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha