۸۹۰۰ میلیارد تومان در ۶ ماه اول سال جاری از طریق کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است

آسوده با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری مجموع کمک‌های مردمی هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است گفت: در حال حاضر ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار خانواده در سراسر کشور تحت پوشش کمیته امداد و مراکز نیکوکاری این نهاد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حبیب‌الله آسوده امروز چهارشنبه (27 مهر) در آئین اهدای 500 دستگاه یخچال ویژه مددجویان و نیازمندان مناطق مرزنشین تحت پوشش کمیته امداد استان که در تالار آفتاب اهواز برگزار شد، این اقدام را حرکتی نوآورانه از سوی کمیته امداد خوزستان و برخاسته از نظر جمعی مسئولان دانست و اظهار کرد: زائران و تک تک کسانی که از نقاط دور و نزدیک، در ایام اربعین از مرز شلمچه و چذابه عبور کردند و به نیت سلامتی امام زمان (عج) صدقه دادند، بدانند این صدقه تبدیل به کمک به نیازمندان شده است.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با بیان اینکه از این 500 دستگاه یخچال 50 درصد از طریق کمک‌ها و صدقات مردمی و 50 درصد توسط کمیته امداد کشور تامین شده است افزود: اعتقاد داریم دشمن از هر خلأیی برای فتنه‌افکنی استفاده می‌کند از این رو وظیفه داریم در مقابل در جهت تقویت ارزش‌های دینی گام برداریم.

 

وی یکی از این ارزش‌ها را انفاق و کمک به نیازمندان دانست و تصریح کرد: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اگر دستگاه‌های دولتی و خصوصی مسئولیت اجتماعی خود را در راستای فقرزدایی و محرومیت‌زدایی به درستی انجام دهند دچار چنین چالش‌هایی نخواهیم بود که شرمنده مردم باشیم.

 

آسوده با اشاره به اقدامات کمیته امداد در جهت کمک به هم‌نوعان و نیازمندان اضافه کرد: در 6 ماهه اول سال جاری مجموع کمک‌های مردمی هشت هزار و 900 میلیارد تومان بوده که چهار هزار و 900 میلیارد از این مبلغ توسط 9 هزار مرکز نیکوکاری جمع‌آوری شده است.

 

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد مراکز نیکوکاری ما امام محور، مسجدمحور و محله محور هستند عنوان کرد: این مراکز کمک‌ها را از مردم جمع‌آوری کردند و به مردم خدمت ارائه دادند؛ یک کار کاملا مردمی است و ما هم رصد، هدایت، نظارت و صیانت کردیم و دخل و تصرفی نداشتیم بلکه برخی جاها هم‌افزایی هم صورت گرفته است.

 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه یک هزار و 300 میلیارد تومان نیز ارزش کمک‌های مردم از طریق زکات است که به خیریه‌ها، بهزیستی و موضوعات مختلف ارائه شده ابراز کرد: کمک‌هایی که در هر منطقه جمع‌آوری می‌شود در همان منطقه نیز هزینه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه همچنین یک هزار و 300 میلیارد تومان از طریق اکرام ایتام جمع‌آوری شده که 96 درصد آن نقدی بوده است اذعان کرد: یک میلیون و 200 هزار حامی در کمیته امداد فعالیت دارد که وجود نقدی خود را مستقیما به حساب 412 هزار یتیم و محسنین واریز می‌کنند.

 

آسوده میزان صدقات از پنج‌هزار و 300 صندوق صدقات سطح کشور را 370 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد پنج‌هزار صندوق، خانگی و 300 هزار صندوق نیز در سطح معابر و اماکن مستقر است و این صدقات در حوزه‌های سلامت و درمان، تحصیل، تامین جهیزیه، کمک‌های موردی، تهیه لوازم منزل و مسکن هزینه می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 میلیون و 250 هزار خانواده در سراسر کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند خاطر نشان کرد: علاوه بر این یک میلیون و 400 هزار خانواده نیز توسط مراکز نیکوکاری کمیته امداد اداره می‌شوند.

 

کد خبر 1224935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha