محور جامعه مهدوی عزتمندی انسان است/ دوقطبی شدن آفت جامعه است

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به توجه به جاممعه مهدوی و همچنین ظرفیت های داخلی جامعه اسلامی گفت: محور جامعه مهدوی عزتمندی انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، دبیر شورای سیاست گذاری مجمع راهبردی اندیشه مهدویت کشور در نشست دبیران کانون های مهدویت در دانشگاه یزد گفت : امروز در جامعه ما شاهد برخی از سوالات هستیم که چرا این اتفاقات صورت می گیرد.

وی افزود:  این که چرا این مقدار نارضایتی چرا ایجاد شده و هر بحران به تنش تبدیل می شود و برخی نیز سعی دارند که جامعه را متشنج کند بایستی در پاسخ به این سوالات گفت: این جو و تبلیغات مسموم در هیچ کشوری در عالم وجود ندارد که دو دلیل اصلی دارد که هر دو به مهدویت ربط پیدا می کند.

حجت الاسلام پناهیان بیان کرد: دلیل اول این که مردم فکر می کنند در کشورهای غربی این اتفاق های خوب صورت می گیرد و ما عاجزیم که این روش از زندگی را انتخاب کنیم اما در پاسخ به آن ها باید گفت که اگر واقعا روش زندگی آنها موفق بوده پس ما چه ادعایی در رابطه با اسلام و مهدویت وجود دارد؟ ما می دانیم که در برابر اتفاق های خوبی که می افتد چه اتفاق های بد و ناراحت کننده ای صورت می گیرد و ما نمی توانیم آنها به عنوان فرهنگ برجسته انسانی بپذیریم.

وی ادامه داد: ما نمی توانیم همچون مردم چین زندگی کنیم وهمه تنها کار کنند.

دبیر شورای سیاست گذاری مجمع راهبردی اندیشه مهدویت کشور بیان کرد: کسی که منتظر امام زمان (عج) است و معنای آن است که وضع کنونی جهان را نمی پسندد و ما باید با دلایل منطقی آن را به دیگران تبیین کنیم.

حجت الاسلام پناهیان گفت: وقتی کسی در پس ذهن و گوشه قلب خود تمدن غربی و تمدن های جاری در جهان را خوبی ببیند او از چند نعمت محروم می شود که فهم حکومت مهدوی و انتظار را نمی تواند در خود داشته باشد.

وی افزود: اگر کسی غرب را موفق بداند و نقاط ضعف را خبر نداشته باشد نمی تواند خوبی های کشور خود را ببیند و احساس رضایتمندی کند.

دبیر شورای سیاست گذاری مجمع راهبردی اندیشه مهدویت کشور ادامه داد: اگر کسی بدی های تمدن دیگر را نبیند و جنابیت های تمدن غرب را نبیند و صدای خورد شدن تمدن غرب را نشنود این آدم نمی تواند ساختار جمهوری اسلامی و خوبی های آن را درک کند.

حجت الاسلام پناهیان بیان کرد: کسی که می خواهد منتظر باشد باید وضع نامطلوب را درک کند و حتی وضعیت نامطلوب کشور خودمان را نیز درک کند.

وی ادامه داد: در این حادثه اخیر در کشور از خارج از کشور به ما زنگ زدند که آنقدر پلیس در کشور شما ادم نمی کشد که یک نفر را به هر دلیلی کشته شده این طور اتفاق افتاده ولی ما بیان کردیم که این قدر عدالت محور هستیم که همین مقدار قضیه نیز برای ما ناراحت کننده است.

دبیر شورای سیاست گذاری مجمع راهبردی اندیشه مهدویت کشور گفت: چرا ما هزاران کشته در یک سال توسط پلیس آمریکا را نمی بینیم زیرا به صورت کلی تمدن غرب را برخی تمدن موفق می دانند.

حجت الاسلام پناهیان بیان کرد:  رکن اول نارضایتی توقعی است که از خوبی های غربی داریم و توجه درستی از بدی های غربی نداریم و آن را مورد توجه قرار نداده ایم.

وی گفت: ما معتقدیم که صداقت منهای حیا ارزش ندارد و اگر غربی ها می گویند که ما صداقت داریم بدون حیا است و این برای ما شاخص خوبی نیست.

دبیر شورای سیاست گذاری مجمع راهبردی اندیشه مهدویت کشور گفت: درک اول این نارضایتی این است که در پس ذهن انسان ها موفقیت های بیش از حد واقعیت در خصوص تمدن های دیگر مد نظر دارند.

وی گفت: عامل دومی که موجب این نارضایتی ها شده این است که مسئولیت مهدویت و فعالان فکری در این زمینه نیز همین امر است تا اصلاح شود.

حجت الاسلام پناهیان بیان کرد: ما در حال پی ریزی تمدن موفق بشری بدون آسیب ها با عنوان تمدن مهدوی هستیم و و مراحل رسیدن به آن نیز را باید در جامعه تبیین کنیم.

وی ادامه داد: ما الان در مسیر تحقق تمدن اسلامی هستیم و اگر منطق خانه سازی را بدانیم دیگر از برخی از مشکلات شکایت نمی کنیم و با این مشکلات کنار می آییم.

دبیر شورای سیاست گذاری مجمع راهبردی اندیشه مهدویت کشور بیان کرد: امام و رهبری و حاج قاسم سلیمانی از ما درخواست می کنند که با مشکلات با این روحیه برخورد کنیم و دلیل مشکلات غرب و آمریکا نیز شکل طراحی ما برای این جهان و از بین رفتن استکبار است.

حجت الاسلام پناهیان بیان کرد: مهمترین ویژگی این مسیر ما برای رسیدن به تمدن مهدوی که امروز جهانیان آن را ندارند شامل عزتمندی فردی و اجتماعی و کرامت انسانی است.

وی افزود:  وقتی دقت کنیم در سبک زندگی های دیگران از طریق دموکراسی و تبلیغات، انسان ها را به بردگی می کشند و انسان ها را ضعیف می کنند اما ایران انسان ها را قوی می کند و عزت به آنها می دهد و می خواهد به جایی برسد که این عزتمندی به اوج برسد.

دبیر شورای سیاست گذاری مجمع راهبردی اندیشه مهدویت کشور ادامه داد: محور جامعه مهدوی عزتمندی انسان است و این پی ریزی تمدن مهم است.

وی گفت:  برخی از سیاستمداران ما با سخنان به شدت ظالمانه و دوقطبی سازی شنیع در جامعه مملکت را به نابودی می کشند ولی کسی به آنها کاری ندارد این اوج عزتمندی است.

حجت الاسلام پناهیان بیان کرد: حتی برخی از افراد پشت تریبون ها حرف های به شدت ظالمانه می زنند ولی کسی به آنها کاری ندارد این نشانی از عزتمندی کشورمان است.

وی افزود: ما نمی توانیم عزتمندی را به آن بها دهیم و خیلی از فضاهای سیاسی را محدود کنیم.

دبیر شورای سیاست گذاری مجمع راهبردی اندیشه مهدویت کشور ادامه داد: دو قطبی سازی در بخش های مختلف یکی از مشکلات است و این ها هر اختلاف نظری را به تنش ایجاد می کنند و نمی گذارند بحثی وجود داشته باشد .

حجت الاسلام پناهیان گفت: ما باید اجازه دهیم که دانشمندان در خصوص مباحث مختلف بحث و تبادل نظر کنند اما متاسفانه در کشور ما برخی با دوقطبی سازی جامعه بحث ها را به تنش و تشنج در جامعه تبدیل می کنند.

وی افزود: منافقینی که دو قطبی سازی می کنند در سوره منافقین افشا شدند که باید با آنها برخورد شود.

دبیر شورای سیاست گذاری مجمع راهبردی اندیشه مهدویت کشور  بیان کرد: مقاومت و اقتصاد مقاومتی به عنوان بحثی است که مردم برای سردار سلیمانی در این مسیر ایستادند.

حجت الاسلام پناهیان گفت: ما باید تمدن مهدوی را بر مبنای عزتمندی برای مردم جهان توضیح دهیم و واقعیت جهان غرب را مبنی بر از بین بردن عزتمندی، به جامعه معرفی کنیم و ببینیم که در مسیر ما محور عزتمندی است.

وی گفت: ما باید مشکلات طبیعی را با مبارزه با موانع پیش برویم حل کنیم.

دبیر شورای سیاست گذاری مجمع راهبردی اندیشه مهدویت کشور بیان کرد: ما با وجود این که با مشکلات در جامعه معتقدیم و برای آنها نیز فریاد زده ایم مانند آموزش و پرورش و حوزه علمیه و رفتار سیاسیون انتقاد  کرده ایم اما ما باید به نحوی انتقاد را مطرح کنیم که نقش اپوزیسیون نگیریم و به عنوان همراهی برای ساختن این خانه کمک کنیم.

وی گفت: همه به عزتمندی جهان اسلام افتخار می کنند و این افتخارات ما به شیوه نظام سرمایه داری و چین و ژاپن نبود بلکه به شیوه خودمان و از شیوه دین و مهدویت بوده و با انرژی از آینده خود در این مسیر گام برداشته ایم.

وی افزود:  ما الان وضعیتی شبیه به آینده با محور عزتمندی ایجاد می کنیم و دشمنان سعی دارند تا به جای عزتمندی به راحت طلبی سوق دهند.

دبیر شورای سیاست گذاری مجمع راهبردی اندیشه مهدویت کشور گفت: ما در مسیر جامعه مهدوی تمرین به جامعه ای و زندگی داریم که بر محور عزت بنا شده است و حتی خداپرستی نیز بر مبنای حفظ عزت انسان است.

کد خبر 1224938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha