میزبانی یزد در هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در بخش خیابانی نشان از ظرفیت های هنری این استان است

عابدی با اشاره به اجرای رویدادهای فرهنگی و هنری در یزد گفت: میزبانی هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در بخش خیابانی نشان از ظرفیت های هنری این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در نشست خبری برگزاری هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در بخش تئاتر خیابانی در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: یکی از سیاست های اصلی ما تعدد رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح استان است تا به نحوی بتوانیم ایجاد فضای نشاط اجتماعی کمک کنیم.

 

وی افزود: این جشنواره از روز 25 مهرماه در میدان امیرچخماق آغاز شده است و اجراها در سه نقطه از شهر یزد آغاز شد و به مدت سه روز نیز این اجراها ادامه دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: با بیان اینکه زیرساخت‌های تئاتر خیابانی در یزد باید تقویت شود تصریح کرد: اگر بخواهیم کار استانداردی در حوزه تئاتر خیابانی صورت گیرد لازم است زیرساخت‌های مناسبی برای آن در نظر گرفته شود و از طرف دیگر محل عبور شهروندان هم باشد.

 

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این جشنواره دوره‌های آموزشی ویژه هنرمندان است که صبح‌ها با حضور اساتید عرصه تئاتر کشور برگزار می‌شود تا بتوانیم سطح کمی و کیفی تئاتر خیابانی در یزد را بالا ببریم.

 

عابدی عنوان کرد: هنرمندان در یزد نیازمند حمایت مالی و معنوی بیشتری هستند تا بتوانند بهتر و بیشتر در این عرصه ورود پیدا کرده و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، جان دوباره‌ای به این عرصه ببخشیم.

کد خبر 1225056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha