اجرای تئاترهای برگزیده جشنواره مقاومت در پنج کشورهای خارجی

فخر موسوی با اشاره به اجرای جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت و ایجاد شرایط اجرا در کشورهای خارجی گفت: تئاترهای برگزیده جشنواره مقاومت در پنج کشورهای خارجی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، وحید فخر موسوی دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: جشنواره بین المللی تئاتر مقومت در هجدهمین دور هزا 15 هریورماه 1401 با پیاده روی اربعین شروع شد و تا آذرماه سال جاری ادامه دارد.

 

وی افزود: پایان این جشنواره در هفته بسیج در مشهد مقدس برگزار می شود.

 

فخر موسوی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که این جشنواره را متمایز کرد اجرای شش بخش از جشنواره در استان های مختلف کشور بود.

 

وی ادامه داد: هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت در بخش تئاتر خیابانی به میزبانی یزد در حال برگزاری است که خوشبختانه شاهد همکاری خوبی از سوی دستگاه های فرهنگی استان بوده ایم.

 

دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت گفت: بخش تئاتر بین الملل در دو بخش است که بخش اول در اربعین حسینی برگزار شد و بخش دوم نیز اجراهای برگزیده در کشورهای مختلف اجرا می شود.

 

وی ادامه داد: اجراهای ما منوط به فضای سیاسی و اجتماعی کشورهای مختلف است که در کشورهای افغانستان، پاکستان، سوریه و لبنان و بوسنی اجرا می شود.

 

فخرموسوی گفت: ما نزدیک به 107 هنرمند از ده استان کشور در عرصه تاتر مقاومت در استان یزد اجرای برنامه می کنند.

 

وی افزود: برابر فراخوان اعلام شده، طرح 220 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از بررسی‌های اولیه 49 اثر برای بازبینی انتخاب شد و در این مرحله هم 13 اثر از 10 استان کشور برگزیده شد که یک اثر از یزد و سایر آثار از خراسان شمالی، کرمان، گیلان، تهران، فارس، خوزستان، کردستان، البرز و اصفهان در این جشنواره حضور دارند.

 

فخرموسوی در ارتباط با هیئت داوران این جشنواره گفت: هیئت داوری این جشنواره متشکل از استاد سیاوش طهمورث، استاد علی اوسی وند و استاد فرهاد بشارتی است و در کنار این گروه استاد حسین مسافر آستانه به عنوان مشاور جشنواره در کنار داوران جشنواره حضور دارند.

 

دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت عنوان کرد: در بنیاد روایت فتح بخش تخصصی چهارمین دوره جشنواره سردار آسمانی در چندماه آینده برگزار و هر دوره آثار بسیار خوبی به دبیرخانه این جشنواره می رسد و تاکنون سه دوره بسیار خوب را برگزار کرده است.

 

وی افزود: یکی از ویژگی‌های این جشنواره کاهش هزینه‌های بخش‌های مختلف تا حد امکان و افزایش اعتبار ویژه حمایت از گروه‌های شرکت کننده به عنوان جوایز برگزیدگان است.

کد خبر 1225062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha