سیاست‌ دولت‌ تسهیل در مسیر کسب‌وکار و تحقق اقتصاد مقاومتی است

باقری گفت: سعی داریم مسیرهای کارآفرینی را با حمایت های فکری و مالی بازگشایی کنیم و موانع اشتغال زایی و کارآفرینی را حذف خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری،‌ «علی باقری» امروز(۲۷ مهرماه) در دهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های مجموعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران که به میزبانی صندوق کارآفرینی امید برگزار شد، اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه علنی پارلمان صلاحیت وزیر کار پیشنهادی را احراز کردند و بر همین اساس صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد و این را به فال نیک می گیریم و امیدواریم اتفاقات خوب رقم زده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: امیدواریم وزیر جدید تعاون برنامه های خوبی که در سطح وزارتخانه دارند را بتوانیم در سطح استان به اجرا بگذاریم و شاهد رضایت جامعه هدف در سطح کشور باشیم.

باقری اشتغال را مهم ترین دغدغه مقام معظم رهبری و دولت عنوان کرد و افزود: ما نیز باید دست در دست هم با کمک به جریان تولید و اشتغال در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال تلاش کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران دولت سیزدهم را دولتی مردمی با دغدغه های انقلابی برشمرد و گفت: سعی داریم مسیرهای کارآفرینی را با حمایت های فکری و مالی بازگشایی کنیم و موانع اشتغال زایی و کارآفرینی را حذف خواهیم کرد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران نیز با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید حامی کسب و کارهای خرد و کوچک و اشتغال آفرین با تمرکز بر روستاها است، اظهار کرد: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اهداف دولت مردمی و انقلابی سیزدهم به منظور ایجاد اشتغال برای جوانان در استان مازندران ، با رصد و پایش روستاها ، ۳۰۰ روستای دارای مزیت شناسایی و برای حمایت در مدت سه سال هدف گذاری شد.

«محمدرضا حاتمی» افزود: این مزیت ها به طور مثال در زمینه پرورش گل و گیاه، صنایع دستی، بومگردی، کشاورزی، گیاهان دارویی و گل محمدی و غیره بوده است. حمایت از ۱۰۰ روستا در سال اول دولت تحقق یافت. این حمایت در قالب سه مدل یک روستا یک محصول، روستای بدون بیکار و صندوق های خرد محلی انجام شده است.

حاتمی با اعلام اینکه پرداخت تسهیلات صندوق کارآفرینی در دوره یک ساله دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه سه برابر شد، خاطرنشان کرد: توزیع عادلانه و متوازن تسهیلات در دستور کار قرار گرفت و در ابتدای ابلاغ اعتبارات توزیع شهرستانی انجام شد و با فرمانداران در شهرستانها به منظور همکاری دستگاههای اجرایی در معرفی متقاضیان دیدار و گفتگو داشتیم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران گفت:تا کنون ۱۷۰۰ فقره تسهیلات با مبلغی بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان پرداخت شد که موجب ایجاد اشتغال برای بیش از ۵۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز با قدردانی از برگزاری این جلسه اظهار کرد: حوزه زنان و خانواده باید به صورت فرابخش دیده شود.

«سمیه قاسمی طوسی» خواستار تقویت جایگاه خانواده شد و افزود: جایگاه مشاورین در دستگاه های اجرایی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

کد خبر 1225011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha