برگزاری جلسات جهاد تبیین در مدارس و دانشگاهها لازم است

زارعی کوشا گفت: در محتوا و طراحی آشوب‌ها یک دیکتاتوری و استبداد نهفته است که به خاطر اینکه کرکره مغازه یک مغازه‌دار بالا کشیده می‌شود، مورد تهدید قرار می‌گیرد حکایت از عمق طراحی دشمنان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر چهارشنبه (27 مهرماه) در جلسه هماهنگی برنامه‌های 13 آبان اظهار کرد: از روزهای مهم تاریخ انقلاب ۱۳ آبان است که چند مناسبت را در طول تاریخ نهضت امام راحل به خود اختصاص داده و  اتفاقاتی در این روز رخ داده که منشا همه حوادث استکبار جهانی بوده است و این روز به نام روز ملی استکبار و هفته استکبارستیزی نامگذاری شده که کشتار دانش‌آموزان در سال ۵۷ از دلایل نامگذاری این روز به نام روز دانش‌آموز است.

 

استاندار کردستان افزود: هر دوره‌ای که ویژگی‌های این روزها می‌بینیم به حکمت رهبری معظم انقلاب بیشتر پی می‌بریم و به تدابیر رهبر و رهنمودهای ایشان پی می‌بریم که از سر نگاه حکیمانه بوده است.

 

وی افزود: جهاد تبیین موضوعی است که در ادبیات مقام معظم رهبری روی آن تاکید شده است و بعنوان یک فریضه عینی برای آحاد مردم بیان شده است.

 

استاندار کردستان اعلام کرد: در هفته‌های اخیر با طراحی دشمن برای ایجاد اغتشاش روبرو شدیم بیشتر پی بردیم که جامعه بویژه نسل نوجوان و جوان نیازمند تبیین هستند و ما باید واقعیات و حقایق را تبیین کنیم.

 

زارعی کوشا اضافه کرد: زمانیکه تبیین صورت نگیرد افرادی که باید به تاریخ پاسخگو‌ باشند، مدعی حقوق بشر خواهند شد و پرچم آزادی را بدست خواهند گرفت در حالیکه بدترین اسارت‌ها با آزادی انسانی توسط همین‌ها صورت می‌گیرد.
 

 

در محتوا و طراحی آشوب‌ها یک دیکتاتوری و استبداد نهفته است

 

وی افزود: در محتوا و طراحی آشوب‌ها یک دیکتاتوری و استبداد نهفته است که به خاطر اینکه کرکره مغازه یک مغازه‌دار بالا کشیده می‌شود، مورد تهدید قرار می‌گیرد حکایت از عمق طراحی دشمنان دارد.
 

 

استاندار کردستان با بیان اینکه در حوزه رسانه‌ها باید تحلیل محتوای جامع صورت گیرد و در اختیار دانش اموزان و دانشجویان قرار گیرد، افزود: باید محتواهایی که در روزهای اخیر منتشر شد باید بعنوان مبنای درس و آموزش تحلیل و تبیین شود.

 

زارعی کوشا خاطر نشان کرد: در خصوص موضوعات اخیر به این نکته باید توجه شود که برداشت و حوادث اخیر بصورت یکباره و بدون طراحی و صرفا به دلیل اتفاقی که برای یک خانم افتاده و از دنیا رفته، نهایت ساده انگاری و ساده لوحی است چون دشمن دنبال فرصت، موقعیت و بهانه است.

 

وی گفت: پیش‌بینی شده بود که در اول مهر  با اتفاقات گسترده‌ای بویژه در بستر مدارس و دانشگاهها مواجه خواهیم شد که فوت مرحومه امینی بستری فراهم کرد تا دشمن بدنبال طراحی خود باشد و از فوت وی ناراحت نشدند بلکه خوشحال شدند که صدها نفر جانشان قربانی شود تا خواسته خود را دنبال کنند.

 

استاندار کردستان اضافه کرد: در فضای فتنه طبیعی است که عده‌ای قدرت تشخیص را ندارد و تحت تاثیر قرار می‌گیرند و دانش‌آموز و دانشجوی ما تحت تاثیر تبلیغات و رسانه‌های معاند قرار گرفتند.

 

با همه کار رسانه‌ای، دشمن در کردستان بشدت شکست خورد

 

زارعی کوشا اضافه کرد: دشمن این استان را بعنوان کانون بحران درنظر گرفت، اما مردم کردستان آبدیده و آزموده هستند و سرد و گرم روزگار را چشیده و درک کرده‌اند و با همه کار رسانه‌ای، دشمن در کردستان بشدت شکست خورد گرچه ذهنیت‌هایی دچار شبهه شدند که باید تبیین شوند.

 

وی گفت: بذر جهاد تبیین در زمین کارآمدی مدیران ثمر می‌دهد و ناکارآمدی مدیران مانع می‌شود که حقایق انقلاب برای دهه هشتادی جا بیفتد و تبیین شود.

 

مدیر انقلابی باید موضع صریح و روشن داشته باشد

 

استاندار کردستان یادآور شد: وجود ابهام منجر می‌شود عملکرد همه به عنوان مزاحم تلقی شود و قدرت پذیرش را مختل خواهد کرد بنابراین مدیران کار خود را باید در تبیین بدرستی انجام دهند و مدیر انقلابی باید موضع صریح و روشن داشته باشد،انسان انقلابی باید سریع موضع خود را مشخص کند.

 

زارعی کوشا اضافه کرد: امروز ما درگیر جنگی تمام عیار هستیم و در این مبارزه ما بشدت قوی هستیم و شرایطمان با دوران دفاع مقدس متفاوت است که در آن دوران با تنگدستی اما با اعتماد به وعده الهی رزمندگان تلاش‌ کردند و امروز ما یک نظام قدرتمندیم و متهم هستیم که به روسیه یکی از بهترین قدرتهای دنیا صلاح و دارو صادر می‌کنیم.

 

وی تصریح کرد: تعجب می‌کنم از اینکه جامعه ما که دسترسی، مطالعه و ارتباط دارند براحتی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌ای قرار بگیرند.

 

استاندار کردستان با اشاره به اینکه هفته استکبارستیزی و روز ملی مبارزه با استکبار یک فرصت است، اظهار کرد: از فتنه 88 شاهد بودیم که دشمن به نوعی با شبیه‌سازی شعائر انقلاب به مقابله با انقلاب بپردازد.

 

دشمن سعی می‌کند از فضای ۱۳ آبان سوء‌استفاده کند

 

زارعی‌کوشا اعلام کرد: دشمن سعی می‌کند از فضای ۱۳ آبان سوء‌استفاده کند اما باید چهره واقعی مدعیانی که سعی می‌کنند اثرگذار باشند نمایان و معرفی شود و سوابق آنها بیان شود.

 

وی با بیان اینکه آنگونه که قرآن از ما خواسته باید با منطق قوی و بیان جذاب به وظایف خود عمل کنیم، خاطرنشان کرد: قطعا در عملکرد و مدیریت مدیران، کارگزاران و کارکنان در بخش‌های مختلف نقص‌هایی وجود دارد و کسی مدعی نیست کار بدون نقص است اما مردم نیز حق دارند اعتراض خود را بیان کنند اما بیان باید بصورت انتقاد بدنبال بهبود شرایط باشد چون اغتشاش از اعتراض و انتقاد منصفانه دو موضوع جداست.

 

زارعی‌کوشا اضافه کرد: برنامه اصلی راهپیمایی است اما نباید محدود به این برنامه باشد و همه مدیران باید حداقل محیط خود را روشن کنند و جلسات جهاد تبیین را برای کارکنان و مخاطبان خود برگزار کنند.

 

وی گفت: در فضای مجازی اعلام شد که در سنندج جوی خون راه افتاده، توپ و تانک و هواپیمای جنگی به میدان آمده همانگونه که دشمن از فضای مجازی استفاده می‌کند ما هم باید بدرستی از این فضا استفاده کنیم.

 

استاندار کردستان اضافه کرد: کردستان جزو استان‌هایی است که کمترین آسیب به اموال عمومی و مردم وارد شده است و علیرغم اینکه کردستان بیشتر از سایر استان‌ها زیر تبلیغات فضای رسانه‌های معاند بوده است اما نقطه قوت استان انسجام و برادری بین شورای تامین استان بوده است که در اوج هماهنگی و برادری بدون وجود نگاه سازمانی کار می‌کردند.

 


زارعی‌کوشا اضافه کرد: باید حضور پررنگ اداری در کنار حضور مردمی و دانش‌آموزی در راهپیمایی مشهود باشد تا نماد وحدت استان باشد.

 


وی در پایان ضمن تاکید بر برگزاری جلسات هماهنگی 13 آبان در شهرستانهای استان، گفت: جلسات جهاد تبیین باید در مدارس و دانشگاهها برنامه‌ریزی شود تا حقایق گفته و بیان شود ‌و ذهنیت منفی نوجوان برطرف شود.

کد خبر 1225026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha