۹ وقف جدید در شیروان ثبت شد

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: طی یکسال اخیر از هفته وقف سال گذشته تا امسال ۹ وقف جدید در این شهرستان ثبت شد.

«سعید علیپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: ۹ وقف جدید در این شهرستان شامل زمین کشاورزی، آپارتمان مسکونی و غیره توسط واقفان و خیران به ارزش ریالی ۳۰ میلیارد ریال به نیات قرآنی، خیرات، مساجد و بقاع متبرکه طی یکسال اخیر در این شهرستان ثبت شد.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان با اشاره به نیات واقفان اظهار کرد: از واقفین و خیرین تقاضا می شود وقف های خود را در حوزه بهداشت و درمان، ازدواج، کمک درمانی، معیشتی، خرید و تهیه جهیزیه زوجین، قرآن و سایر موارد روز جامعه وقف کنند.

 

علیپور با تاکید بر وقف در زمینه ازدواج و نیازهای روز جامعه اضافه کرد: وقف در راستای ازدواج از جمله راهکارهایی است که می تواند جوانان را به این امر خداپسندانه ترغیب و تشویق کند زیرا یکی از آسیب های جامعه بحث بالا رفتن سن ازدواج جوانان است که آسیب های مختلفی را نیز در جامعه از خود بر جای گذاشته است.

 

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از نیات موقفات مربوط به عزدارای سیدالشهدا است تصریح کرد: برای تعیین مصادیق جدید وقف در جامعه، باید ببینیم چه نیازهایی در بخش های مختلف جامعه وجود دارد که ضرورت دارد به آن پرداخته شود.

 

وی بیان کرد: در این میان با گسترش سنت حسنه وقف با نیت کمک به امر ازدواج توسط واقفان خیراندیش می‌توان تا حدودی تبعات این مسئله را کاهش داد.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان افزود: این شهرستان با سه هزار و ۲۰۵ رقبه بیشترین رقبات استان را دارد و دارای ۹۶۷ موقوفه و ۶۲ بقاع متبرکه است.

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد

 

کد خبر 1225059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha