مهر ورزی در ماه مهر با توزیع بسته های مهر تحصیلی در ملایر

همزمان با ماه مهر برای یازدهمین سال طرح مهر تحصیلی با توزیع ۲ هزار بسته لوازم التحریر و کیف بین دانش آموزان نیازمند از سوی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر رقم خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ملایر ملایر را با نام شهر واقفان خیر اندیشش می شناسند، شهری که ۶۳.۵ درصد از اراضی آن موقوفه است و بزرگترین موقوفات این شهرستان از سوی مرحوم شاد روان سیف الدوله وقف شده است.

 

موقوفات سیف الدوله نه تنها در استان همدان بلکه در کشور نیز سر آمد بوده و باعث شده تا ملایر از جایگاه ویژه ای در حوزه وقف در کشور برخوردار باشد نیات این واقف بزرگ در حوزه های درمانی، آموزشی، فرهنگی و اطعام دهی و روضه خوانی برای حضرت  ابا عبد الله حسین(ع) است.

 

در راستای اجرای نیت واقف در حوزه آموزشی و تحصیلی  اداره اوقاف و امور خیره ملایر با کسب مجوز از سازمان امسال برای  یازدهمین سال است که طرح مهر تحصیلی  را رقم زده است.

 

طرحی که برای اولین بار در کشور از سوی ملایر کلید خورد و بعد از آن نیز در نقاط مختلف کشور با الگو گیری از شهرستان ملایر  سال هاست با هدف حمایت از دانش آموزان نیازمند زیر پوش نهادهای حمایتی اجرا می شود.

 

 طرح مهر تحصیلی به همت اوقاف و امور خیریه ملایر با حمايت از ۲ هزار دانش آموز نیازمند تا یک بار دیگر این افتخار برای شهرستان ملایر رقم بخورد که اوقاف و امور خیریه ملایر مبدع این کار خیر در کشور  باشد.

 

 

«حجت‌الاسلام حاجی رضا زین‌العابدینی»  در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر گفت: سیف‌الدوله به‌عنوان بزرگ‌ترین واقف شهرستان ملایر تنها یک‌سوم اموال خود را وقف کرده و:حداث مدرسه، احداث بیمارستان و هزینه‌های خانقاه سه نیت اساسی سیف‌الدوله است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: از محل درآمدهای نیات موقوفات سیف‌الدوله چندین مدرسه در شهرستان ساخته‌شده که در اختیار آموزش‌وپرورش است.

 

 وی موقوفات قرآنی را یکی از نیازهای شهرستان عنوان کرد و گفت: وقف‌های قرآنی موضع اساسی در موقوفات جدید است و کسانی که قصد وقف رادارند می‌توانند در این بخش نیت کنند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اجرای طرح مهر  تحصیلی در ملایر بیان کرد: ملایر به‌عنوان مبدع طرح مهر تحصیلی در کشور شناخته شده و  این طرح از سال ۱۳۹۰ و برای نخستین بار در شهرستان ملایر اجرا شد و به‌عنوان یک ایده به کشور ارائه و از سال ۱۳۹۲ طرح مهر تحصیلی در سراسر کشور اجرایی شد.

 

وی با بیان اینکه امسال ۳ هزار و ۵۰۰ بسته مهر تحصیلی در همدان در حال  توزیع است افزود: برای این تعداد بسته یک میلیارد تومان هزینه شده و از این تعداد ۲ هزار بسته مربوط به شهرستان ملایر بود است.

 

«حجت‌الاسلام ابوذر عباسی »نیز با اشاره به تهیه و توزیع ۲ هزار  بسته لوازم‌التحریر در طرح مهر تحصیلی ۱۴۰۱ اظهار کرد:  این طرح در راستای اجرای نیات واقف اجرایی می‌شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر  بیان کرد:  با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده برای دریافت مجوزهای خرید  لوازم‌التحریر این طرح به‌جای ابتدای مهر  در انتهای این  ماه برگزار شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بیان کرد: دو هزار بسته لوازم‌التحریر تهیه‌شده در بین افراد بی‌بضاعت و با همکار کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و مجمع خیرین سلامت توزیع می‌شود.

 

وی بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه علاوه بر اجرای طرح مهر تحصیلی و توزیع لوازم‌التحریر در طی سال نیز کمک‌هزینه‌های تحصیلی به دانش  آموزان اهدا می‌کند.

 

حجت‌الاسلام عباسی بیان کرد: با همکاری اداره آموزش‌وپرورش و در طی سال افراد بی‌بضاعت به اوقاف معرفی‌شده و به آنان کمک‌هزینه تحصیلی اهدا می‌شود.

 

وی بابیان اینکه ارزش لوازم‌التحریرهای خریداری‌شده ۵۰۰ میلیون تومان است تصریح کرد: لوازم‌التحریرها از محلی  خریداری‌شده که علاوه بر هزینه کمتر نسبت به قیمت بازار نفع آن نیز به جامعه معلولان می‌رسد.

 

 توزیع بسته های مهر تحصیلی در ملایر از روز گذشته شروع شده  است.

کد خبر 1225068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha