حوادث طبیعی بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال به کشاورزی شیروان خسارت وارد کرد

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: امسال حوادث طبیعی ۱۶۲ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال به اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان خسارت وارد کرد.

«علی باقرزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیرروان اظهار کرد: سیل و بارندگی، طوفان و باد شدید امسال 162 میلیارد و 145 میلیون ریال به اراضی کشاورزی ، باغی، دامداری و مرغداری، تاسیسات آبیاری و راه بین مزارع این شهرستان خسارت وارد کرد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان عنوان کرد: بر اثر حوادث طبیعی امسال بیشترین خسارت از لحاظ ریالی به  151 هکتار از باغ های سیب و انگور شهرستان به مبلغ 88 میلیارد و 199 میلیون ریال و از لحاظ هکتار به 401 هکتار اراضی زراعی گندم و جو به مبلغ 67 میلیارد و 846 میلیون ریال گزارش شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی مدت یاد شده کمترین خسارت به 3 هزار متر راه بین مزارع و تاسیسات آبیاری به مبلغ، یک میلیارد و 850 میلیون ریال برآورد شده است،سیل و بارندگی شدید به 3 باب دامداری و مرغداری با 4 میلیارد و 250 میلیون ریال خسارت وارد کرد.

 

باقرزاده با بیان اینکه سطح بیمه شده ارضی این شهرستان هفت هزار و ۲۰۱ هکتار و باغ ها هزار و ۸۸ هکتار است اضافه کرد: در تلاش هستیم تا میزان پوشش بیمه کشاورزی را افزایش دهیم تا در مواقع بروز خطر امکان حمایت از کشاورزان فراهم شود زیرا که تنها ساز و کار ضابطه مند در جبران خسارات وارده ناشی از عوامل قهری - طبیعی به تولیدات بخش کشاورزی و ایجاد انگیزه نزد بهره برداران در جهت استمرار تولید و ثبات درآمد، نظام بیمه کشاورزی است.

 

وی تصریح کرد: پس از وقوع خسارت بیمه گذار باید قبل از محو آثار خسارت (بسته به نوع محصول) وقوع خسارت را به اطلاع بیمه گر(صندوق بیمه) و نمایندگان قانونی برساند که صندوق بیمه نیز کارشناسان ارزیاب خسارت را به محل مورد بیمه اعزام می کند و کارشناس ارزیاب خسارت نیز براساس نوع محصول اقدام به تهیه مستندات و تکمیل پرونده خسارت در سامانه جامع بیمه کشاورزی خواهد کرد که پس از تکمیل مستندات و اخذ مجوز نهایی پرونده های خسارت رسیدگی و آماده پرداخت می شود.

 

این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که ۱۲ هزار بهره بردار از این بخش ارتزاق می کنند.

کد خبر 1225082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha