مسیر عبوری دانشکده کشاورزی شیروان امنیت جانی ندارد/ دلهره ای که جان دانشجو را می گیرد

مدیر امور مالی دانشکده با اظهار تأسف از بی اهمیتی این موضوع برای مسئولان مربوط، گفت: علاوه بر خطرات و مشکلات مزبور، در دور برگردان حتی یک روشنایی تعبیه نشده است.

خبرگزاری شبستان-خراسان شمالی-شیروان؛

 

عملیات ساخت پل زیرگذر عابر پیاده در مقابل دانشکده کشاورزی شیروان از ۱۶ سال قبل شروع شده که اکنون طرح به صورت خاکی است و برای آسفالت، بتن ریزی و سایر اقدامات آن کاری صورت نگرفته و با وجود پی گیری های چندین ساله و مکاتبات بسیار مسئولان پیشین و فعلی دانشکده در این خصوص تاکنون کار به سرانجام نرسیده است.

 

«سمیه راشکی» دانشجوی ترم سوم رشته علوم باغبانی است و مدام به ساعت مچی خود نگاه می کند تا مبادا دیر در کلاس درس حاضر نشود، با نگاهی ترسان و دلهره آور به سمت چپ و راست جاده نگاهی می کند و دوان دوان با نفس های تند از آن طرف جاده خود را به سمت دانشکده می رساند و می گوید: خدایا شکرت.

 

 

وی می گوید: ساکن شهر چناران هستم و روزانه این مسیر را طی می کنم، تردد برایم مشکلی نیست و فقط هنگام رسیدن به این مسیر و عبور به سمت آن طرف جاده جهت ورود به دانشکده که فاقد داشتن یک زیرگذر و یا پل هوایی است برایم سخت و کشنده است و با استرس فراوان خود را در محل حاضر می کنم.

 

 

وی با بیان اینکه خانواده نیز نگران تردد من در این مسیر هستند؛ اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن دانشکده در مسیر شلوغ و پرتردد که هر لحظه امکان می رود حادثه ای تلخ ناشی از تصادف و فوت اتفاق بیفتد، مسئولان در تسریع طرحی با این قدمت شتاب کنند.

 

 

یکی دیگر از دانشجویان گفت: اکثر دانشجویان دانشکده غیربومی و ساکن بجنورد، چناران، درگز و قوچان هستند که روزانه و برخی هم جهت تحصیل در هفته ای چندین مرتبه ناگزیر به رفت و آمد هستند، متاسفانه مسیر عبوری دانشکده امنیت جانی ندارد و با توجه به گذر زیاد دانشجویان تاکنون اقدام اصلی برای حل این موضوع صورت نگرفته است.

 

 

«مرتضی بیدوازی» که دانشجوی ترم چهارم رشته گیاهان دارویی است؛ افزود: در فصل پاییز و زمستان هوا زود تاریک می شود و به دلیل حجم بالای کلاس ها که تا دیر وقت به طول می انجامد شب هنگام تردد در این مسیر کشنده که هیچ زیرگذر یا پل هوایی ندارد برای دانشجویان و خانواده های آنان استرس، نگرانی و دغدغه های بسیاری به همراه دارد.

 

 

وی بیان کرد: سال های گذشته به دلیل نبود پل و روشنایی ناکافی مسیر، شاهد حوادثی از جمله تصادف بودیم که خدا به خیر کرد و منجر به فوت و مجروحیت نشد، بارها موضوع به مسئولان دانشکده گزارش شده که فقط وعده های بی پایان مشاهده می شود.

 

 

بیدوازی با ابراز گلایه از بی توجهی مسئولان گذشه و وقت برای اتمام طرحی که اعتبار چندانی هم ندارد؛ خاطرنشان کرد: بیش از ۱۶ سال از ساخت بی سرانجام این پل می گذرد و تاکنون وعده های مسئولان پایانی نداشته، اگر چنانچه حادثه تلخ و ناگواری برای یکی از دانشجویان و کارکنان دانشکده صورت گیرد و موضوع توسط رسانه ها مطرح شود تلنگری برای تسریع در احداث، ضرورت و اهمیت این طرح همانند سایر طرح های معوق شهرستان خواهد شد.

 

 

مدیر امور مالی دانشکده کشاورزی شیروان گفت: عملیات ساخت زیرگذر دانشکده از سال ۸۵ آغاز شده و تاکنون پی گیری های فراوانی شده که بی نتیجه بوده، چنانچه مسئولان اقدام به تعریف و ساخت طرحی می کنند با توجه به ضرورتی که توسط آنان انجام شده صورت گرفته است، چه بسا بهتر است که بر پایان آن هم نظارت و بررسی داشته باشند.

 

 

«شیرزاد امیری» ضمن گلایه از نبود زیرگذر در این مسیر اظهار کرد: در زیرگذر راه پله هایی ایجاد شده که آسفالت و استانداردسازی نشده و تردد غیر امکان پذیر است و با کوچکترین بارندگی زیرگذر محل تجمع آب باران و برای مدت طولانی گل و لای می شود.

 

 

وی با اشاره به فراموش شدن ادامه طرح از سوی مسئولان مربوطه و اینکه اکنون به محلی برای نگهداری گوسفندان روستاهای اطراف تبدیل شده است؛ اضافه کرد: این جاده علاوه بر نبود زیرگذر فاقد روشنایی لازم است که شب هنگام خصوصاً برای خانم ها خطرات بسیاری آنان را تهدید می کند، طی چند سال گذشته خانمی از دانشجویان که در حال گذر از عرض جاده بود دچار تصادف شد و به بیمارستان منتقل داده شد که خوشبختانه اتفاق خاصی رخ نداد.

 

 

امیری عنوان کرد: در این مسیر دوربرگردان همسطح و غیررسمی ایجاد شده که خاکی و آسفالت نشده و فاقد تابلو و چراغ است و از استانداردهای لازم برخوردار نیست، انتظار می رود مسئولان با توجه به تهدید خطرات جدی و قرار گرفتن دانشکده در مسیر پرتردد جاده آسیایی قبل از اینکه اتفاق تلخ و ناگوار تصادف ناشی از فوت صورت گیرد در اتمام این طرح تسریع کنند. 

 

 

مدیر امور مالی دانشکده با اظهار تأسف از بی اهمیتی این موضوع برای مسئولان مربوط، گفت: علاوه بر خطرات و مشکلات مزبور، در دور برگردان حتی یک روشنایی تعبیه نشده است که در صورت نصب روشنایی، شعاع دید رانندگان افزایش یافته و امنیت خاطر عابران برای گذر از این محل بیشتر می شود.

 

 

رییس دانشکده کشاورزی شیروان گفت: احداث پل جهت سهولت در تردد کارکنان، اساتید و دانشجویان و از سویی جلوگیری از خطرات احتمالی که یکی از ضروریات این دانشکده است ۴۰ میلیارد ریال اعتبار می طلبد.

 

 

«قربانعلی رسام» اظهار کرد: این دانشکده در مسیر عبور جاده پرتردد آسیایی قرار دارد و نبود پل جهت گذر و عبور روزانه دانشجویان و سایرین یکی از دغدغه های اصلی است و با توجه به تاریکی شب و یکطرفه بودن جاده، خطرات بسیاری برای عابرین به همراه دارد و با وجود پی گیری های فراوان در سال های گذشته اهمیت کار برای مسئولان درک شده اما گویا عدم اعتبارات مانع احداث پل ضروری شده است.

 

 

وی ضمن تأکید بر احداث و تسریع پل دانشکده خاطرنشان کرد: در سال های گذشته چندین مرتبه شاهد حوادث ناگوار و تلخ تصادف در این مسیر به دلیل عدم احداث پل بودیم و اکنون دانشجویان و خانواده های آنان که ۷۰ درصد دانشجویان غیربومی هستند و تردد می کنند به دلیل نبود پل احساس خطر می کنند و دغدغه بسیاری دارند، طی بازدید چند روز اخیر معاونت عمرانی استانداری خراسان شمالی جزو طرح های اولویت دار قرار گرفت.

 

 

رسام اضافه کرد: در این مسیر پرتردد و خطرناک، حتی یک دوربرگردان موقت هم ایجاد نشده است؛ فاصله این دانشکده تا پلیس راه شیروان سه کیلومتر است که در ۲ کیلومتری روستاها تابلو و دوربرگردان نصب شده اما برای این دانشکده هیچ اقدامی صورت نگرفته است که این خود توجه جدی مسئولان مربوطه و فراهم کردن زیرساخت های لازم در این مسیر را می طلبد.

 

 

در دانشکده کشاورزی شیروان بیش از ۲۲۰ دانشجو  در ۱۳ رشته تحصیلی در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل می کنند؛ در این دانشکده ۲۰ نفر عضو هیات علمی ثابت و ۴۰ نفر مدرس فعالیت می کنند.

 

 

شهرستان شیروان در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار گرفته که دانشکده کشاورزی شیروان در ۱۰ کیلومتری مسیر شیروان - بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1225102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha