شورای مشورتی نخبگان و فعالان مسجدی گیلان تشکیل شود

ثقتی بر تشکیل شورای مشورتی از نخبگان و فعالان مسجد در گیلان تاکید کرد و گفت: نخبگان مسجدی ساماندهی و در قالب یک تشکل در راستای احیای مسجد طراز اسلامی فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز(پنج‌شنبه، ۲۸ مهر) در مراسم تکریم و معارفه مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان که با حضور « مهدی اله ویردی زاده» معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد کانون‌های مساجد کشور در رشت برگزار شد، رویکرد دولت سیزدهم را مسجد محوری دانست و گفت: نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احیای مسجد طراز اسلامی و مسجد محور شدن فعالیت‌ها است و باید از ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این راستا بهره برد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به رکود فعالیت کانون‌ها به دلیل کمبود اعتبارات افزود: مطالبات اجتماعی و مطالبات دلسوزان و فعالان فرهنگی با دستور العمل‌ها و شیوه‌نامه‌های کنونی ستاد تطابق ندارد و باید در این شیوه‌نامه‌ها تامل و بازنگری صورت گیرد.

 

وی در ادامه حضور میدانی و جهادی مدیر کانون‌های مساجد استان در سطح مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری را خواستار شد و بیان کرد: مطالبه ما حضور در مساجد و ارتباط تنگاتنگ با مدیران و کانون‌های مساجد و رفع مشکلات و ضعف‌ها و تقویت فعالیت‌ها است.

 

ثقتی با تاکید بر گسترش فعالیت‌های مسجدمحور گفت: باید با کمک مساجد و کانون‌‌های مساجد، عدالت فرهنگی را در نقاط مختلف استان دایر کنیم تا عموم مردم از خدمات فرهنگی و هنری استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه عملکرد کانون‌های فرهنگی هنری با نقطه مطلوب فاصله دارد اذعان کرد: ارتباط  ما با مساجد نباید قطع شود. کار مسجد کاری جمعی است و هیچ نهادی نمی‌تواند به تنهایی در حوزه مسجد حتی با وجود اعتبارات موفق باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خواستار ایجاد شورای مشورتی متشکل از سازمان‌های فعال در مسجد و تقویت فعالیت آنان شد و تصریح کرد: اداره مساجد استان باید به صورت جمعی و با مدیریت امام جماعت شکل‌دهی شود.

 

وی بر تشکیل شورای مشورتی از نخبگان و فعالان مسجد تاکید کرد و افزود: افرادی تئوری پرداز و نخبگان بسیاری در حوزه مساجد فعالیت می‌کنند که باید سازماندهی شده و در قالب یک تشکل در راستای احیای مسجد طراز اسلامی فعالیت کنند.

 

ثقتی مسجد محوری را شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد و گفت: مسجد خواستگاه تمام دستاوردها و موفقیت‌ها است و پیروزی انقلاب اسلامی از مساجد شکل گرفت و هرجا شکست و عدم موفقیتی وجود داشت ناشی از غفلت از حوزه مساجد است.

 

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در بازگشت مرجعیت مساجد و توجه ویژه به احیای کارکردهای مسجد خاطرنشان ساخت: برگشتن مرجعیت مسجد در بطن انقلاب است و عملا باید این مرجعیت برگردد و تحقق این مطالبه رهبری در حمایت از مسجد و فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری است.

 

 در پایان این‌مراسم با حضور مهدی اله ویردی زاده معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد کانون‌های مساجد کشور و رضا ثقفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از زحمات حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» که به مدت چهار سال مدیریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان را بر عهده داشت قدردانی و حجت الاسلام «رضا حاجتی» که از طلبه‌های خوشنام و نخبه گیلان است به عنوان سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان معرفی شد. 

 


کد خبر 1225105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha