بانک ‌های خصوصی باید عضو شورای بانک‌ های خصوصی در استان باشند

صالح آبادی گفت: تمامی بانک ‌های خصوصی باید عضو شورای هماهنگی بانک ‌ها یا شورای بانک‌ های خصوصی در استان باشند و به ارائه آمار مورد نیاز بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، علی صالح آبادی، امروز پنج شنبه (28 مهر) در سفر به شیراز و در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی استان فارس گفت: برای کسب و کار و تولید شاهد انتظارات بخش خصوصی هستیم اما مشکلات بانک ها را هم باید شنید.

رئیس بانک مرکزی افزود: در تولید دارای کمبود نقدینگی و در کشور شاهد نقدینگی اضافه هستیم که در تورم نقش زیادی دارد و کنترل نقدینگی در کشو از محورها در سطح کلان است.

وی با تاکید بر اینکه نقدینگی باید به سمت تولید و فعالیت‌ های مولد هدایت شود عنوان کرد: سرمایه ‌ها در نظام مالیاتی جهان به بخش تولیدی و ایجاد درآمد برای دولت هدایت می‌ شوند و ما منابع داریم که باید هدایت شود.

صالح آبادی ادامه داد: هر یک از بانک دارای مسائل خاص خود هستند و تمام امور مربوط به بانک ها توسط بانک مرکزی رصد می‌ شود و برای رفع ایرادات به نظام بانکی باید در سطوح عالی کشور تصمیم گیری شود.

رئیس بانک مرکزی اضافه کرد: برخی از بانک‌ ها دارای اموال مازاد هستند که باید آنها را به فروش رسانده و منابع حاصل از آنها را به شکل تسهیلات ارائه کنند اما اموال فروش نرفته است اما هزینه در طرف مقابل محقق شده شاهد نمایش کمبود منابع شده ایم.

وی با اشاره به اینکه بانک سپرده مردم را به اموال تبدیل می ‌کند و باید به فروش برساند گفت: کارگروهی برای مزایده اموال مازاد بانک‌ ها در بانک مرکزی تشکیل شده و پول حاصل از آن به شکل تسهیلات ارائه خواهد شد و برای هر شعبه از بانک‌ ها در سراسر کشور سامانه ‌ای ایجاد شده تا هر لحظه میزان و میانگین تسهیلات ارائه شده از هر شعبه را بتوانیم استخراج کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تناسب تکالیف وضع شده با توان بانک بیان کرد: برای رفع افزایش نقدینگی و تورم در کشور باید ابزار تامین مالی متنوع شوند و استفاده از اوراق گام افزایش یابد و تلاش داریم تا ۲۰۰ همت اوراق گام منتشر شود.

صالح آبادی با اشاره بر نظارت بانک مرکزی همزمان بر بانک‌ های خصوصی و دولتی هم گفت: تمامی بانک ‌های خصوصی باید عضو شورای هماهنگی بانک ‌ها یا شورای بانک‌ های خصوصی در استان باشند و به ارائه آمار مورد نیاز بپردازند.

 

کد خبر 1225178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha