باید  برای فعالیت کتابخانه‌ها تلاش کنیم

رمضانی با اشاره به مسائل گوناگون جامعه کتابداران و اقدام‌های انجام شده برای حل این مشکلات، خاطرنشان کرد: همه با هم باید برای فعالیت کتابخانه‌ها تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستانئ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور روز چهارشنبه ۲۷ مهرماه در دیدار با کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان زنجان، ضمن تبریک ماه ربیع الاول، ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: از اینکه همکاران خود در استان زنجان را از نزدیک ملاقات می‌کنم و از کتابخانه‌های عمومی بازدید و با انتقادات و پیشنهادهای همکاران خود در استان‌ها آشنا می‌شوم، خوشحالم و معتقد هستم این امر به پیشرفت امور کتابخانه‌ها کمک می‌کند.

 

وی با اشاره به مشکلات معیشتی همکاران گفت: هر کسی مشکلات اقتصادی که برای همکاران ما وجود دارد را انکار کند، فرد دقیق و مطلعی از شرایط نیست و بنده هم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیستم و همواره تلاش کرده‌ام تا مشکلات همکاران را تا جایی که می‌شود حل کنم.

 

رمضانی با بیان اینکه نحوه اطلاع‌رسانی موضوعات در حال پیگیری متفاوت است، تصریح کرد: موضوع اصلاح قانون تأسیس نهاد و بهبود شرایط معیشتی همکاران به صورت مستمر از سطوح مختلف دولت و مجلس در حال پیگیری است. احکام همکاران ما منطبق بر دستگاه‌های دیگر است و آنچه که عقب‌ماندگی در نهاد محسوب می‌شود در رفاهیات و مزایا است که در تلاش برای جبران آن هستیم.

 

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به مسائل گوناگون جامعه کتابداران و اقدام‌های انجام شده برای حل این مشکلات، خاطرنشان کرد: اگر مسئله کتابخانه‌های عمومی را به مسئله مسئولان و جامعه تبدیل کنیم، می‌توانیم به توفیقاتی در این خصوص برسیم و همه با هم باید برای فعالیت کتابخانه‌ها تلاش بکنیم.

 

در بخش دیگری از این نشست محمد رضاخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز در سخنانی اظهار کرد: در استان زنجان حدود 99 کتابخانه عمومی وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۸ کتابخانه به صورت مشارکتی و ۸۲ کتابخانه به صورت نهادی اداره می‌شود و کتابخانه‌های عمومی از اثرگذارترین مراکز فرهنگی در استان هستند.

کد خبر 1225219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha