مسئولان برای تحقق شعار دولت مردمی طرح و برنامه ارائه کنند

حجت‌الاسلام روحانی ضمن تاکید بر لزوم گره‌گشایی از کار مردم و اولویت قرار گرفتن ضابطه به جای رابطه در سیستم اداری گفت: هر کدام از مسئولان باید برای تحقق شعار، دولت مردمی طرح و برنامه ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (پنج‌شنبه،۲۸ مهر) در جلسه شورای اداری که در سالن اجتماعات شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودسر برگزار شد اظهار داشت: اینکه مردم به مسئولان خود رجوع می‌کنند از نعمات الهی است و ما باید ضمن قدردانی از این نعمت، با همت خود از کار مردم گره‌گشایی کنیم. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر در ادامه هفته ورزش و جوانان را به همه جامعه ورزشی تبریک گفت و ضمن قدردانی از مدیر اداره ورزش و جوانان رودسر عنوان کرد: با اقدامات خوبی که توسط این اداره انجام شده ورزش شهرستان رودسر جانی تازه گرفته است همچنین از فرماندار و  مساعدت‌های نماینده شهرستان در مجلس نسبت به امورات ورزش و جوانان هم قدردانی می کنم.

 

روحانی ضمن اشاره به نواقص و کمبودهایی که در حوزه امکانات ورزشی وجود دارد اذعان کرد: معتقدم اگر بخش ورزش و جوانان در کشور بیشتر مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد و حمایت شود به طور قطع و یقین بسیاری از مشکلات مرتبط با حوزه جوانان برطرف می‌شود.

 

وی عملکرد شهردار رودسر در پاسداشت آئین‌های مذهبی را قابل قبول و مثبت خواند و ابراز داشت: از نیروی عمل کننده شامل انتظامی و سپاه و بسیج و سربازان گمنام امام زمان(عج) که این روزها فداکاری زیادی داشتند و توانستند فتنه را در نطفه خفه کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ادامه داد: از میان علل و عوامل بروز اغتشاشات که این روزها تحلیل‌ها در مورد آن بیان می‌شود معتقدم هر سه قوه باید کار کارشناسی کرده و برای رفع معایب و مشکلات اقدام کنند.

 

روحانی با بیان اینکه مردم بعضا از ادارات نارضایتی دارند رفع عیب و نواقص را لازم خواند و اضافه کرد: این موارد را به صورت کلی عرض می‌کنم و اشاره به دستگاه خاصی ندارم اما گاهی مشاهده می‌شود در اداره‌ای نه تنها تکریم ارباب رجوع رعایت نمی‌شود بلکه کار مردم گره هم می‌خورد.

 

وی وجود رابطه برای راه‌اندازی امورات مردم به جای ضابطه را هم مورد اشاره قرار داد و افزود: متاسفانه این مورد هم در جریان امورات اداری وجود دارد در حالیکه در حکومت علوی چنین چیزهایی معنا ندارد و نباید به چنین سمت و سوهایی حرکت کنیم. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر عنوان کرد: در سیستم ادارای کشورمان و در هر سه قوه گاهی می‌بینیم ایثارگری مراجعه می‌کند و با دلی پر خون بر میگردد که این برخلاف فرمایشات امام خمینی (ره) است که فرمود اجازه ندهید رزمندگان و ایثارگران در پیچ و خم تاریخ گم شوند. 

 

روحانی تصریح کرد: شعار دولت سیزدهم، دولت مردمی است و یکسال از عمر این دولت انقلابی و مردمی می‌گذرد و هنوز برای تحقق این شعار مردمی بودن راه درازی را در پیش داریم و تقاضا می‌کنم‌ مسئولان در این باره طرح و برنامه ریزی کنند که چگونه می‌توان مردمی بودن را به معنای واقعی کلمه به اثبات رساند.

 

وی مسئولیت را وسیله‌ای برای خدمت به دین، انقلاب اسلامی و مردم دانست و یادآور شد: ما باید روستا به روستا، محله به محله و شهر به شهر برویم و حرفهای مردم را بشنویم و مشکلاتشان را برطرف کنیم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر عنوان کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و حضور مسئولان در نماز جمعه‌ها باید پررنگ تر از اینها باشد زیرا این نماز عبادی و سیاسی نه تنها بیعت هفتگی با امامت و ولایت است بلکه در نزدیک شدن مردم و مسئولان هم موثر واقع می‌شود. 

کد خبر 1225233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha