اجرای طرح «کاروان سلامت» در آستارا

پرستش از آغاز اجرای طرح «کاروان سلامت» و «نذر آب ۵» در روستای عنبران بخش مرکزی بندر آستارا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، «بهزاد پرستش» امروز(پنجشنبه، ۲۸ مهر) در حاشیه آغاز اجرای طرح «کاروان سلامت» و «نذر آب ۵»، اظهارکرد: این طرح در روزهای ۲۸ و ۲۹ مهر ماه در روستای عنبران بخش مرکزی آستارا اجراء می‌شود.

 

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گیلان با بیان‌اینکه این جمعیت در راستای اهداف بشردوستانه اقدام به راه‌اندازی کاروان‌های سلامت و اجرای طرح نذر آب ۵ می‌کند، افزود: طرح «نذر آب ۵» به منظور برطرف کردن مشکل خشکسالی و تنش‌های آبی کشور اجراء می‌شود.

 

وی تصریح‌کرد: در قالب اجرای این طرح ۲ تانکر ۲۵ هزار لیتری در روستای عنبران نصب شده و کار لوله‌کشی آن را اداره آبفای آستارا انجام می‌دهد.

 

پرستش گفت: کمک به تامین آب شرب سالم، ارائه خدمات بهداشتی و درمان، ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی و کمک به ارتقای سطح معیشتی نیازمندان از جمله اهدافی است که در قالب اجرای این طرح‌ها، انجام می‌شود.

 

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گیلان با اشاره به اینکه امروز هشت پزشک متخصص و سه دندانپزشک شامل متخصصان قلب و عروق، اعصاب و روان، پوست و مو و زیبایی، کودکان و نوزادان، زنان، زایمان و نازایی، داخلی و پزشک عمومی به ارائه خدمات به مردم روستای عنبران و روستاهای همجوار پرداختند، گفت: همچنین در این طرح خدمات تزریقات و پانسمان به مردم ارائه شد.

 

وی ادامه داد: در طرح«کاروان سلامت» قرار است داروی رایگان به ارزش ۸۰ میلیون تومان در بین بیمارانی که متخصصان برای آنان دارو تجویز کرده‌اند، توزیع شود.

 

پرستش با بیان‌اینکه در قالب «کاروان سلامت» به ۱۵ توانخواه منطقه تجهیزات پزشکی از قبیل ویلچر، واکر، تخت و تشک مواج اهداء شد، تصریح‌کرد: در این طرح همچنین کیف و لوازم‌التحریر و همچنین بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

 

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گیلان خاطرنشان‌کرد: طرح «کاروان سلامت» و «نذر آب ۵» با همراهی و مشارکت موسسه خیریه ایزد دوستان شمال، بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها، انجمن صنفی کارفرمایی دندان‌پزشکی گیلان، موسسه خیریه امام علی(ع) گیلان، تیم واکنش سریع موج پیشرو، فرمانداری، سپاه ناحیه و سایر دستگاه‌ها در حال اجراء است.

کد خبر 1225246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha