تعمیق مفاهیم زندگی در دوران سربازی رقم می خورد

حجت الاسلام قاسمی گفت: آموزش و تعمیق مفاهیم زندگی در دوران سربازی برای جوانان رقم می خورد تا آنان برای فعالیت در جامعه بیشتر آشنا بشوند.

حجت الاسلام «حسین قاسمی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به دوران سربازی و اقدامات عقیدتی و سیاسی برای کارکنان وظیفه اظهارداشت: دوران سربازی در مقطع سنی جوانی پیش بینی شده

تا مفاهیم زندگی و فعالیت اجتماعی آموزش داده شود و این نسل آمادگی نظامی را هم برای حفظ کیان کشور بیاموزند.

 

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری افزود: آموزش و تعمیق مفاهیم زندگی در دوران سربازی برای جوانان رقم می خورد تا آنان برای فعالیت در جامعه بیشتر آشنا بشوند و نباید نگرانی و دغدغه ای برای آنان و خانواده هایشان ایجاد بشود.

 

وی ادامه داد: آموزش نظامی یکی از مولفه های آموزشی است که توسط فرماندهان نظامی انجام می شود ولی مفاهیم دینی و اعتقادی توسط عقیدتی و سیاسی آموزش داده می شود.

 

به گفته حجت الاسلام قاسمی، به دلیل تفاوت ارتش ایران با دیگر کشورها، آموزش اعتقادی باید انجام شود چرا که نیروهای نظامی ایران علاوه بر قدرت جنگی اعتقادات قوی هم دارند.

 

وی آموزش مفاهیم دینی و اعتقادی به کارکنان وظیفه، نظامیان و خانواده های آنان را جز ماموریت های مهم سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش بیان کرد و گفت: برنامه های فرهنگی و ورزشی هم برای این سه گروه اجرا می شود.

 

هماهنگ کننده عقیدتی سیاسی ارتش اصفهان ادامه داد: نماز جماعت اول وقت در تمامی پادگان های ارتش اقامه و این موضوع باعث شده نظم خاص به فعالیت های مذهبی و کاری بدهد و جذابیت در برنامه ها در گرایش به دین و مفاهیم دینی در بین سربازان افزایش یافته است.

 

وی اضافه کرد: تقویت اعتقادات دینی با حضور کارشناسان مذهبی رقم می خورد و بسیاری از جوانان پس از اتمام دوران سربازی با مفاهیم دینی بیشتر آشنا و به اقامه نماز اول وقت پایبند شده اند.

کد خبر 1225247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha