با تدبیر در حوزه جمعیت باید توطئه های دشمن را خنثی کنیم

آیت الله عابدینی گفت: دشمن خوب تشخیص داده که چگونه ما را بزند بنابراین هم باید هوشیار بوده و با تدابیر در حوزه جمعیتی نقشه شوم دشمنان را خنثی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۲۹ مهر) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از موضوعات مهم امروز در کشور بحث جمعیت است که کاهش آن مضرات بسیاری را به دنبال دارد به طوری که کاهش جمعیت امنیت و اقتصاد کشور را به مخاطره می اندازد.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: اگر جلوی کاهش جمعیت گرفته نشود و نسبت به افزایش جمعیت توجه لازم صورت نگیرد طی چند سال آینده کار به جایی می رسد که نیروی جوان که لازمه اقتصاد و امنیت کشور است، کاهش می یابد و تعداد سالمندان بیشتر می شود.

 

وی عنوان کرد: با کاهش جمعیت این مسئله پیش می آید که چه کسی باید کارخانه ها را بچرخاند و در امور کشاورزی فعالیت داشته باشد و در پادگان ها از مرزهای کشور حراست کند.

 

آیت الله عابدینی افزود: دشمن خوب تشخیص داده که چگونه ما را بزند بنابراین هم باید هوشیار بوده و با تدابیری در حوزه جمعیتی نقشه شوم دشمنان را خنثی کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تقوا در ابعاد مختلف زندگی اظهار کرد: در فرمایشی از امام رضا (ع) در خصوص ویژگی اهل تقوا آمده است که اهل تقوا دارای عفت هستند، البته عفت تنها مختص بانوان نیست بلکه مشمول آقایان هم می شود و فقط هم در بحث حجاب خلاصه نمی شود بلکه یکی از موارد آن حجاب است.

 

امام جمعه قزوین اعلام کرد: برای اینکه دنیا پرست نباشیم نیاز است که روح عفیفانه داشته باشیم و باید چشم، گوش و قلب ما عفیف باشد.

 

وی توضیح داد: این مهم از جمله ویژگی های ائمه اطهار بوده و همچنین صداقت، اصلاح کردن فساد و تلاش در مسیر علم و دانش، امانت داری و انتظار فرج از دیگر ویژگی های اهل تقوا است.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: این انتظار فرج هم انتظار برای ظهور امام زمان (عج) بوده و هم انتظار فرج در مشکلات است و باید در مشکلات و گرفتاری ها صبر و حوصله داشته و بدانیم خداوند متعال در گرفتاری ها دری را به روی بندگانش باز می کند.

 

وی خاطر نشان کرد: خوش رفتار بودن، جوانمردی، خوشرو بودن، خیرخواه بودن نسبت به مومنان از دیگر ویژگی های اهل تقوا است.

 

امام جمعه قزوین در پایان یادآور شد: یکی از مناسبت های این ایام سالگرد شهادت حاج آقا مصطفی فرزند امام خمینی (ره) است که وقتی خبر شهادت حاج آقا مصطفی را به امام دادند ایشان فرمودند شهادت حاج آقا مصطفی از الطاف خفیه الهی بود و در واقع شهادت ایشان باعث شد انقلاب اسلامی پا بگیرد و پیش رود و به پیروزی برسد.-

 

کد خبر 1225319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha