دشمن به دنبال فرسایشی کردن این انقلاب است

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه دشمن به دنبال فرسایشی کردن این انقلاب است، گفت: اغتشاشات اخیر جنگ جهانی رسانه‌های مجازی بود که درس های خوبی برای ما به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۲۹ مهر) با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدارهای هفته گذشته که در جمع نخبگان و خبرگان رهبری داشتند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری ضمن پاسداشت یاد شهدای امنیت و شرافت در اغتشاشات اخیر فرمودند:«خاصیت فتنه اینگونه است که هر چه از زمانش می گذرد مقاصدش بیشتر بر دیگران مشخص می شود».

 

امام جمعه سنگر افزود: مقام معظم رهبری مسئله حجاب و اتفاق هایی که در این مدت رخ داد را به دیوار برلین تعبیر کردند و همانگونه که می دانید در دو طرف دیوار برلین یک سو آلمان شرقی که لیبرالیست ها و طرف دیگرش آلمان غربی که کمونیست ها بودند، زندگی می کردند، ولی وقتی این دیوار فرو ریخت مکتب لیبرالیسم بر کمونیست غلبه کرد.

 

وی گفت: حجاب در دین اسلام و هر مکتبی معارفش جدا و جزیره ای نیست، چرا که حجاب مستقیم با موضوع خانواده، حیا، عفاف، تقوا، دینداری، مسجد، مکتب و آیین در ارتباط است.

 

محمدیان با اشاره به اینکه دیدید اغتشاشگران به بهانه حجاب آمدند، لخت شدند، مسجد آتش زدند و انسان را زنده زنده سوزاندند و... تصریح کرد: این احمق ها هنوز جامعه ایرانی و اسلامی ما را نشناخته اند و کسانی که برای اعتراض به خیابان آمدند را مردم شمرده اند، اما کسانی که در راهپیمایی ها، زیارت اربعین، هیئت های حسینی و غیره به میدان می آیند را از مردم نمی دانند! باید بگوییم پس اینها کی هستند، آیا این ها مردم نیستند و اعتقاد ندارند!؟


وی با تاکید بر اینکه چیزی هم که در جامعه ما وجود دارد حجاب نیست، بلکه حجاب شرعی یعنی فقط بیرون بودن مچ دست و گردی صورت، افزود: آن چیزی که ما در خیابان ها می بینیم، فقط قانون پوشش است و این حداقل پوشش را، در جامعه اسلامی پوشش قرار داده اند که در همه جای دنیا هم برای پوشش قانون وجود دارد.

 

محمدیان در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «مدتی است، عده ای به نظام اتهام می زنند که کشور را امنیتی کرده‌ایم» افزود: کار اصلی در مواجهه با اغتشاشات، اعتراضات و شبهه این است که همه را در یک طرف قرار نمی دهیم، بلکه باید در برابر این اعتراضات کار فرهنگی انجام داد و این یک امر مسلم است که با آنهایی که دچار شبهه شده اند، صحبت کرده و پشت صحنه ها را نشان دهیم، اما کسانی که زندگی، معیشت و امنیت مردم را دچار اختلال کرده اند هر حکومتی باید مواظب امنیت مردمش باشد و ما هم همین کار را می کنیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن به دنبال فرسایشی کردن این انقلاب است تصریح کرد: آنها به نحوی می خواهند خاطرات آشوب های گذشته را زنده کنند در حالی که آمریکایی‌ها خود اذعان کرده‌اند که این فتنه نتوانست ما را به آن اهدافی که می خواستیم برساند.

 

محمدیان همچنین این اتفاق را یک جنگ جهانی رسانه‌های مجازی دانست و اظهار کرد: در این اتفاقات درس های خوبی به دست آمد و برای ما خیراتی هم به همراه داشت که دلسوزان و بدخواهان نظام را دیدیم.

 

وی با اشاره به تاکیدات و حساسیت مقام معظم رهبری برای «اصلاح ولنگاری فضای مجازی»، گفت: هنوزم کسانی که فتنه گر هستند را در همین ایام فتنه می توان شناخت، کسانی که از بیان واقعیت ها اکراه دارند و حقایق را به زبان نمی آورند و موضع آنها مشخص نیست.

 

محمدیان خاطر نشان کرد: کسانی که متوجه نبودند اهمیت فضای مجازی و آنکه ولنگاری در آن چقدر می تواند مصیبت و خسارات برای نظام داشته باشد الحمدالله در این فتنه متوجه شده اند.

 

*ضرورت توجه بیشتر به مسئله اموزش و پرورش
وی در ادامه از دیگر خیرات این فتنه را توجه به مسئله آموزش و پرورش، رشد، ارتقا و کیفیت این نهاد مقدس عنوان کرد و افزود: چیزی که بیش از همه در این نهاد تاثیر گذار است سیاست هایی است که اعمال می شود و ممکن است معلم ها تاثیر شان خیلی کمتر از نگاه های کلان و کسانی که در آموزش و پرورش راهبری می کنند، باشد.

 

محمدیان بیان کرد: متاسفانه در این سال های اخیر مسئله آموزش و پرورش ما خیلی مغفول باقی مانده است، زمانی معلمان پرورش ها را برداشتند و گاهی معلمانی که تخصصی در زمینه تربیتی نداشتند را در بخش تربیتی مدارس به کار گرفتند در حالی که امام خمینی(ره) فرموده بودند «چه بسا تهذیب از علم بالاتر است و تربیت کسی که علم داشته باشد ولی مهذب نباشد بی فایده است.

 

وی اظهار کرد: مسئله تربیت و پرورش در نظام آموزشی مسئله مهمی است که باید برای سرمایه گذاری در این مقوله، اراده و حرکت جدی صورت بگیرد زیرا لطمه های این کم کاری را در فتنه اخیر دیدیم که چگونه دشمن روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

 

*سازمانها، ادارات، شوراها و دهیاری ها و.. بیشتر به مسئله ورزش بپردازند
امام جمعه سنگر در ادامه با تبریک هفته تربیت بدنی، گفت: نیروهای ممتاز ورزشی خوبی در بخش سنگر داریم که در شهرستان رشت اول و در استان رتبه دوم و سوم هستند.

 

وی افزود: این ورزشکاران در ورزش قهرمانی و در رشته های مختلف مستعد و ممتاز هستند و از سازمانها، ادارات، شوراها و دهیاری ها و... میخواهیم که به مسئله ورزش بیشتر بپردازند چرا که انجام کار سلبی مهمی نیست بلکه می بایست کار ایجابی انجام داد و برای رفع برخی معضلات فرهنگی روی ورزش می توان سرمایه گذاری کرد.

*شهردار منتخب به چشم انداز و چشم‌نوازی شهر دقت داشته باشد

محمدیان در ادامه با اشاره به تاخیر در انتخاب شهردار برای شهر سنگر افزود: در این مسئله باید هرچه سریعتر تصمیم گیری انجام شود و خوب نیست که شهری ماه ها بدون شهردار باشد.

 

وی اضافه کرد: گرچه حساسیت ها برای انتخاب شهردار بالا رفته است اما باید شهردار منتخب در مسئله شهر همه چیز را مد نظر قرار دهد.

 

محمدیان با انتقاد به اینکه شهرها باید چشم انداز خوبی برای کسانی که وارد شهر می شوند داشته باشند و برای شهرنشینان خود نیز چشم‌نواز باشد، گفت: سنگر از نظر موقعیت جغرافیایی و سرسبزی بسیار موقعیت خوبی دارد اما فاقد مبلمان شهری مناسب و منظره زیبا است و جانمایی های خوبی ندارد.

 

وی تصریح کرد: چشم‌نوازی شهر یعنی اینکه برای مردمش آسایش و رفاه به همراه داشته باشد و معضلات و مشکلات زیادی از جمله عدم اگو و فاضلاب شهری، نداشتن ساعات مشخص برای جمع آوری زباله ها، آسفالت نبودن ۸٠ درصد کوچه ها و... را بتوان در یک طرح نظام‌مند، درست اجرا کرد و مطمئن بود که با انتخاب درست شهردار معضلات نیز کم شده و شورای شهر سر بلند خواهد بود.

 

کد خبر 1225343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha