مومنین باید برای هوشیاری و زیرکی تلاش کنند

آیت الله الظعمی مظاهری با انتقاد از ساده لوحی گفت: مومنین باید برای هوشیاری و زیرکی با مشورت، ارتباط عاطفی با معبود و کسب معرفت و دانش تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله الظعمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق رذایل فراموش شده که به صورت مجازی برگزار شد، اظهارداشت: ساده لوحی یکی از صفت های زشت که باید در درون انسان پاک شود.

 

رئیس حوزه علمیه اصفهان افزود: ساده لوحی انسان را به نابودی و شکست در زندگی می کشاند و موجب فریب خوردن خواهد شد و خداوند هم در قرآن نسبت به کسب آگاهی و دوری از عوامل فریب تاکید کرده است.

 

وی با بیان اینکه ساده لوحی جز رذایل اخلاقی بوده و باید برای هوشیاری و زیرکی باید تلاش کرد، تصریح کرد: مومنین باید برای هوشیاری و زیرکی با مشورت، ارتباط عاطفی با معبود و کسب معرفت و دانش تلاش کنند.

 

آیت الله الظعمی مظاهری مشورت با افراد صالح و دارای دانش، ارتباط با خداوند و معصومین(ع)، تفکر، کسب دانش و ارتباط با انسان های خوب را برای دوری از ساده لوحی مهم خواند و گفت: افراد به دلیل آرزوهای بلند بدون تلاش و دوستان ناباب، شیاطین انسی و جنی و ظاهر سازی ها دچار فریب می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: زیرکی و باهوشی اکستابی بوده و جز ویژگی های ذاتی و وراثتی نیست و افراد باید برای آن تلاش کنند و نباید دیگران را مقصر این موضوع بدانند.

 

مرجع تقلید عالم تشیع بر ضرورت فراگیری علم و دانش و توانمندسازی فردی تاکید کرد و یادآورشد: جدایی از ساده لوحی و کسب دانش برای جلوگیری از فریب خوردن نیازمند تکرار و تمرین است.

 

به گفته وی، انسان باید نسبت به کارهایی که می خواهد انجام دهد فکر کنند و ابعاد موضوع را مورد بررسی قرار دهد تا دچار فریب خوردگی و تصمیم نا به جا نشود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان بروز مشکلات اجتماعی و گرفتاری در مسیر انحراف را ناشی از ساده لوحی و فریب خوردگی افراد اعلام کرد و گفت: چنین افرادی با شایعه پراکنی و گفته های نادرست دیگران دچار آسیب می شوند و به سمت راه های غلط خواهند رفت.

 

وی اذعان داشت: گرفتاری در دام گناه به بهانه عظمت قدرت و بخشش خطا توسط پروردگار، نوعی فریب خوردگی است چرا که مسیر انسان را به بی راهه برده و منجر به گناهان بزرگتر خواهد شد.

 

کد خبر 1225361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha