نابینایان فعال فرهنگی در چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

به مناسبت روز عصای سفید آئین تجلیل از نابینایان فعال فرهنگی، به میزبانی کتابخانه رودکی شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، «احمد فرهادی» در آئین تجلیل از نابینایان فعال فرهنگی که در کتابخانه رودکی شهرکرد برگزار شد، ضمن تبریک روز عصای‌ سفید به تمام روشندلان از آنها به عنوان سرمایه ‌های ارزشمندی که با ذکاوتی بی‌مثال و صفای ضمیر و چشم دل جهان هستی را به پاکی درک می‌کنند نام برد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ایجاد کتابخانه‌ استاندارد نابینایان و تأمین تجهیزات کتابخانه‌ای یکی از اهم برنامه هایی است که در حال انجام است.

 

بر اساس این گزارش در ادامه «علی نصیری» نیز ضمن تشکر از تلاش ها و پیگیری‌ های مستمر اداره‌ ‌کل کتابخانه‌های عمومی استان جهت حمایت از جامعه نابینایان استان و برگزاری مراسم روز عصای ‌سفید گفت: بیشترین میزان تحصیل ‌کنندگان در بین مددجویان تحت ‌پوشش بهزیستی استان، متعلق به نابینایان و کم‌بینایان است.

 

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قطعا وجود کتابخانه جدید نقش پررنگی در این خصوص دارد؛ نابینایان با وجود محدودیت در بینایی توانایی‌های منحصربه فردی در زمینه‌ های مختلف دارند که با استفاده از استعدادهای خود، مانند افراد بینا و گاهی حتی قوی‌تر از آنها در جامعه نقش ‌آفرینی می‌کنند.

 

گفتنی است: در این مراسم از زحمات «حکیمه الیاسی»، مسئول کتابخانه‌ نابینایان رودکی و «اکرم علی‌بابایی»، کتابدار نابینای این کتابخانه با اهدا لوح سپاس تجلیل شد، «سجاد احمدی»، شهرام ثابتی، رسول امینی، فاطمه کیانپور، نرگس ابراهیمی، فرنگیس محمودی، مهرانگیز محمودی و حکیمه محمودی از جمله فعالان فرهنگی نابینا بودند که توسط اداره‌ ‌کل کتابخانه های عمومی استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

کد خبر 1225393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha