۵۰۰ تُن زرشک در خراسان جنوبی خریداری شد

رضوی گفت: از اواسط مهرماه تاکنون ۵۰۰ تُن زرشک توسط ۹ مرکز در خراسان جنوبی به صورت توافقی از زرشک کاران خریداری شده که بیشترین میزان مربوط به شهرستان قاین است.

سیدحسن رضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: خرید توافقی زرشک از اواسط مهر سال جاری توسط تشکل های تعاون روستایی استان آغاز شده است.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی بیان کرد: تشکل‌های تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی خراسان جنوبی بر اساس وظیفه ذاتی که همانا حمایت از تولید کننده و حذف واسطه از بازار و عرضه مستقیم محصول به بازار هدف (مصرف کننده) است و همچنین کنترل قیمت ها در بازار به نفع تولیدکنندگان و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان نسبت به انجام این موضوع ورود پیدا کرده اند که این دو مورد از اهم اهداف خرید توافقی محصول زرشک توسط تشکل‌های تعاون روستایی است.

 

وی با بیان اينکه تعداد 9 مرکز خرید توافقی در استان دایر هستند، ادامه داد: این مراکز در شهرستان های بیرجند، قاین، سربیشه، زیرکوه و درمیان بحث خرید توافقی زرشک را بر عهده دارند.

 

رضوی با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به 500 تُن زرشک به صورت توافقی از باغداران خریداری شده است، افزود: خرید زرشک همچنان ادامه دارد و بیشترین میزان خرید در شهرستان قاین بوده است.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به نرخ خرید توافقی زرشک گفت: نرخ خرید به صورت توافقی بوده که خرید ها تا سقف 200 هزار ریال زرشک شاخه انجام شده است.

 

وی در پایان بیان کرد: تشکل های تعاونی تا پایان فصل برداشت زرشک فعال خواهند بود و به جهت کاهش دغدغه باغداران عزیز برای فروش محصول خود در بازار حضور خواهند داشت.

 

 

 

 

 

کد خبر 1225408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha