۴۰ درصد بیمه شدگان صندوق روستایی عشایری، بانوان هستند

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: از مجموع کل بیمه شدگان صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان شیروان، ۴۰ درصد بانوان هستند.

«محمدرضا غلامزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: طی سال های اخیر استقبال خوبی از سوی بانوان جهت بیمه صندوق روستایی عشایری شده که میانگین آن در استان 30 درصد و در این شهرستان 40 درصد است که از میانگین استانی بالاتر است.

 

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی عنوان کرد: 24 هزار و 500 نفر در این شهرستان مشمول عضویت در صندوق هستند که تاکنون بیش از 50 درصد مشمولان عضو شده و امسال 350 نفر تحت پوشش قرار گرفتند و شیروان بیشترین ضریب پوشش بیمه صندوق را در بین شهرستان های استان داشته است.

 

غلامزاده ضمن توصیه به کشاورزان، روستاییان و عشایر جهت عضویت در این صندوق خاطرنشان کرد: 70 درصد سهم بیمه شدگان توسط دولت و 30 درصد توسط اشخاص پرداخت می شود که با توجه به تاخیر در پرداخت تعدادی از متقاضیان، تاکید می شود پرداخت ها در موعد مقرر صورت گیرد تا دچار ضرر و زیان ناشی از تاخیر، جرایم و پرداخت حق دو برابری سهم دولت نشوند.

 

وی اضافه کرد: تمامی زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستاها و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالیبافان، و هنرمندان صنایع دستی غیرساکن در روستا و شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می توانند از بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

 

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی افزود: حدود ۳۸ درصد جمعیت این شهرستان 157 هزار نفری در روستاها ساکن هستند.

 

کد خبر 1225428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha