احداث ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی برای مددجویان کمیته امداد قزوین

ظاهری از احداث ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی برای مددجویان کمیته امداد استان قزوین طی ۲ سال خبر داد.

«ناصر ظاهری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: مسکن یکی از موضوعات مورد توجه در دولت و همچنین کمیته امداد امام خمینی (ره) است به طوری که جهش تولید مسکن یکی از سیاست های دولت بوده و رئیس جمهور انتظار دارند این بحث به صورت جدی پیگیری شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: سهم استان قزوین در بحث روستایی احداث 800 واحد مسکونی طی 2 سال است که احداث 400 واحد مسکونی در سال نخست و 400 واحد مسکونی روستایی دیگر هم در سال دوم توسط کمیته امداد استان باید اجرایی شود.

 

وی عنوان کرد: این مهم از امسال در دستور کار است که 400 خانوار برای این منظور شناسایی شده که با کمک خیران و همکاری دهیاری ها، زمین تأمین و در حال ساخت و ساز است که برای این منظور تسهیلاتی هم به این خانواده ها اعطا می شود.

 

ظاهری اعلام کرد: همچنین برای ساخت و ساز این واحدهای مسکونی با بسیج سازندگی هم تفاهم نامه ای داشتیم تا ظرف مدت چهار ماه این واحدهای مسکونی را احداث کنند.

 

وی تأکید کرد: واحدهای مسکونی که در روستاها برای مددجویان کمیته امداد احداث می شود با متراژ 48 تا 50 متری است که سعی شده منازل خوبی در روستاها احداث شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در ادامه با اشاره به هدفمندتر شدن خدمات کمیته امداد با راه اندازی سامانه سها خاطر نشان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در کمیته امداد رخ داده راه اندازی سامانه هوشمند امداد (سها) است که مقرر است این سامانه به 27 سرویس متصل شود که تاکنون به 21 سرویس وصل شده اشت و ارائه خدمات الکترونیکی را تسهیل کرده است.  

 

وی یادآور شد: با راه اندازی سامانه سها، خدمات کمیته امداد بهتر و هدفمندتر صورت می گیرد و با توجه به اتصال این سامانه به بهزیستی، تأمین اجتماعی، ثبت اسناد و  غیره استعلام وضعیت فرد برای زیرپوشش قرار گرفتن بهتر صورت می گیرد و خوشبختانه این سامانه روز به روز در حال بهتر شدن است.

 

کد خبر 1225430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha