اختصاص امتیاز برای دانش‌آموزان کردستانی شرکت کننده در طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم

نریمانی از اجرای طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم در مدارس استان کردستان خبر داد و گفت: به دانش‌آموزان شرکت کننده در این طرح، امتیاز اختصاص می‌یابد.

حجت‌الله نریمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: در راسـتای منویات مقام معظم رهبری (مـدظله العالی) مبنی بر تربیت 10میلیون حافـظ قرآن کریم و  پیرو دسـتورالعمل‌های  وزارتی در رابطـه بـا حفـظ جزءسـی قرآن کریم به عنـوان اولـویت نخست فعالیت‌هـای دینی و اعتقـادی وزارت آموزش و پرورش درسـال تحصیلی 1402-1401 و نیز مصوبه شورای قرآن، عترت و نماز اداره‌کل در تاریخ 18 خرداد ماه 1401 طرح ملی حفظ جزء سی‌ام در مدارس استان اجرایی می‌شود.

 

 

وی با درخواست از مدیران مدارس استان برای تمهید مقدمات برای اجرای این طرح، از آنان خواست زمینه لازم را برای انس با قرآن کریم در دانش‌آموزان و فرهنگیان در همه دوره‌های تحصیلی فراهم شود.

 

 

معاون پرورشی و فرهنگی استان در ادامه به امتیازات اختصاص داده شده به دانش‌آموزان حافظ قرآن اشاره کرد و گفت: به منظـور ترغیب و تشویق دانش‌آموزان پیش دبستانی و دوره ابتـدایی به مشـارکت فعـال در این طرح، برای ورود به پایه‌های اول و  هفتم مـدارس شاهد امتیاز حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم 30 و نیم جزء  15 امتیاز در نظر گرفته شده است، برای ورود به مدارس نمونه و هیئت امنایی امتیاز حفظ نیم جزء قرآن کریم 100، جزء سی 200، تا 5 جزء 300، از 5 جزء تا 10 جزء 500 و از 10 جزء به بالا ثبت نام بدون رعایت شرط محدوده جغرافیایی در نظر گرفته شده است.

 

 

 وی افزود: ارائه تخفیفات شهریه کلیه مدارس به دانش‌آموزان اخذ کننده گواهی حفظ نیم جزء قرآن کریم 10 درصد، جزء سی 20 درصد، تا 5 جزء 30 درصد، 5 تا 10 جزء 40 درصد و ثبت نام حافظین 10 جزء به بالا رایگان در نظر گرفته شده است.  

 

 

 نریمانی گفت: به منظورایجـاد انگیزه در دانش آموزان دوره‌های متوسـطه اول و دوم جهت مشـارکت فعال در این طرح، برای پذیرش در پایه‌های هشـتم، نهم، یازدهم و دوازدهم به صورت تکمیل ظرفیت در مـدارس نمونه دولتی متوسـطه اول و دوم، به غیر از شـرایط دستورالعمل پذیرش دانش آموزان، دانش‌آموزانی که دارای گواهی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم باشند در اولویت پذیرش قرار خواهند گرفت.

 

 

معاون پرورشی و فرهنگی استان کردستان اضافه کرد: به مدارس شبانه‌روزی توصیه می‌شود؛ با توجه به حضور شبانه روزی دانش آموزان به صورت خوابگاهی در این مدارس، حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم در برنامه اوقات فراغت سرپرستان خوابگاه‌ها قرار گیرد.

 

 

وی در پایان با بیان اینکه کلیه امتیازات و تخفیفات اعلام شده، صرفاً منوط به صدور گواهی حفظ از طرف اداره قرآن، عترت و نماز این اداره‌کل است، از مدیران مدارس خواست نسبت به اطلاع رسانی دقیق امتیازات به دانش‌آموزان و اولیاء محترم آنان بویژه در جلسات انجمن اولیاء و مربیان  اقدام لازم صورت پذیرد.

کد خبر 1225446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha