مسجد امام محور به معنای واقعی هنوز شکل نگرفته است

فرخنده با تأکید بر اینکه مسجد امام محور به معنای واقعی هنوز شکل نگرفته است، گفت: علی رغم اینکه مسجد قلب فرهنگی هر منطقه است، چندگانگی در حوزه اداری مسجد از کارکرد مساجد می‌کاهد که نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده صبح امروز(۳۰مهر) در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: اگرچه عمر جلسات شورای فرهنگ عمومی در دولت سیزدهم کم است اما تصمیماتی که تاکنون اتخاذ شده بسیار خوب است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تبیین نقشه فرهنگی کشور از اولین اقدامات شورای فرهنگ عمومی در استان بود، افزود: توجه به هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی که مهمترین مولفه نقشه فرهنگی کشور است، مورد توجه ویژه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اولویت های ۱۰گانه نقشه مهندسی فرهنگی، افزود: باز مهندسی در شکل‌گیری کمیته های تخصصی شکل گرفت و ۹ کمیته شامل کمیته‌های تعلیم و تربیت، جهاد تبیین، امور خانواده، امور مساجد، رسانه و فضای مجازی، سلامت اجتماعی، محصولات فرهنگی و گردشگری و کمیته ایثار و شهادت ایجاد شده است.

 

فرخنده به لزوم تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: به عنوان طرح پژوهشی در شورای برنامه ریزی مطرح و اعتباری برای آن اختصاص یافت و این سند در آینده‌ای نزدیک تدوین خواهد شد.

 

به گفته وی؛ ۱۱ شاخص ارزیابی برای عملکرد شورای فرهنگ عمومی تبیین و به شهرستان‌ها ابلاغ شده و این‌ها ملاک سنجش اقدامات شورای فرهنگ عمومی خواهد بود.  

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی به عنوان اولین مصوبه اجرایی شورای فرهنگ عمومی استان، عنوان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی دستگاه‌های فرهنگی و برگزاری کارگروه های تخصصی در راستای زیست عفیفانه از دیگر خروجی‌های شورای فرهنگ عمومی استان در چند ماهه اخیر است.

 

وی با بیان اینکه زیست عفیفانه بر سه محور شامل تبیینی و گفتمانی، بسترسازی برای دسترسی آسان مردم به زیست عفیفانه و گام نهایی بخش اقدامات سلبی شکل گرفته است، تصریح کرد: فعالیت‌های مربوط به عفاف و حجاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با کلیدواژه «زیست عفیفانه» کلید خورده و در این راستا بازارچه محصولات عفاف و حجاب در شهرستان‌های استان راه اندازی خواهد شد.

 

فرخنده با تأکید بر اینکه مسجد امام محور به معنای واقعی هنوز شکل نگرفته است، افزود: علی رغم اینکه مسجد قلب فرهنگی هر منطقه است، چندگانگی در حوزه اداری مسجد از کارکرد مساجد می‌کاهد که نیازمند توجه ویژه است.

 

وی با بیان اینکه ساختار شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها ساختار قوی ندارد و ارتباط بین مسجد و شورای فرهنگ عمومی برقرار نیست که نیازمند ایجاد ساختارهای لازم است، در پایان درخواست کرد در بخش محرومیت زدایی قانون بودجه ۱۴۰۲، سهم بودجه فرهنگی محرومیت زدایی درنظر گرفته شود.

 

کد خبر 1225447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha