تعارض برخی مصوبات شورای فرهنگ عمومی با قوانین کشور

حجت الاسلام رحمانی به تعارض برخی مصوبات شورای فرهنگ عمومی با قوانین قدیمی حاکم بر بدنه دولت و وزارت دادگستری اشاره کرد و گفت: نیاز است بخشی از بودجه فرهنگی سایر ادارات به شورای فرهنگ عمومی تزریق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی رحمانی صبح امروز (۳۰ مهر) در شورای فرهنگ عمومی استان این سوال را مطرح کرد که درجه اعتبار مصوبات شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر چقدر است و چه میزان ضمانت اجرایی دارد و بر عهده چه کسانی است؟

 

امام جمعه قاین به تعارض برخی مصوبات شورای فرهنگ عمومی با قوانین قدیمی حاکم بر بدنه دولت و وزارت دادگستری اشاره کرد و گفت: نیاز است بخشی از بودجه فرهنگی سایر ادارات به شورای فرهنگ عمومی تزریق شود.

 

وی با تأکید بر لزوم تعیین نقشه راه حداقل یک ساله برای شورای فرهنگ عمومی کشور، در ادامه گلایه کرد: تاکنون تجربه اینگونه نشان داده است که البته ما دولت سیزدهم را عطف بر دولت سابق نمی بینیم لکن گاهی جلسه شورای فرهنگ عمومی وابسته به یک فرد به عنوان مثال امام جمعه و فرماندار می شد و اینقدر جلسات با تأخیر برگزار شد که از حدنصابش خارج می شد.

 

حجت الاسلام رحمانی انتقاد کرد: بدل فرستادن به عنوان جایگزین عضو اصلی(مدیران) از سایر ادارات از جدیت و ابهت شورای فرهنگ عمومی می کاهد و این آسیبی است که باید برطرف شود.

 

امام جمعه قاین با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی آسیب های فرهنگی را هم به دنبال دارد لذا باید پیوست فرهنگی در این زمینه مدنظر باشد، تصریح کرد: با توجه به حضور نیروهای کار مختلف در فولاد قاین باید مسجدی در این مکان ساخته و چندین روحانی در بحث مسائل فرهنگی فعالیت کنند.

 

 

کد خبر 1225455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha