کوتاهی در مسائل فرهنگی تبدیل به فرصت طلبی دشمن شد

حجت الاسلام نجمی پور با طرح این سوال که تاکنون فرهنگ عمومی برای بهبود معیشت مردم، رفع بیکاری، فقر، ازدواج آسان چه کاری انجام داده است، گفت: غفلت‌ها و کوتاهی در مسائل فرهنگی تبدیل به فرصت طلبی دشمن و منجر به برخی فتنه ها شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد نجمی پور پیش از ظهر امروز(۳۰ مهر) در شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: فرهنگ عمومی یعنی اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی؛ فلسفه وجودی این شورا سیاست گذاری و نظارت بر مسائل فرهنگی کشور است.

 

امام جمعه سربیشه با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی در بیانات رهبر معظم انقلاب، افزود: ۳۲ نهاد و دستگاه اجرایی مدعی مسائل فرهنگی کشور هستند اما چه میزان اقدامات آنان و موازی کاری در این حوزه رصد می شود.

 

وی با اشاره به اینکه چرا مسائل فرهنگی را بر عهده نیروی انتظامی مظلوم می گذاریم اما ۳۲ دستگاه اجرایی به وظایف خود در این زمینه عمل نمی کنند، گفت: یکی از مهمترین موضوع هایی که مردم ناراحتند تبعیض و دوگانگی ها در سطح جامعه است و متاسفانه برخی از ادارات متولی فرهنگ جامعه آنقدر بی تاثیر و کم تاثیر هستند که اگر تعطیل شوند به نفع کشور است.

 

حجت الاسلام نجمی پور در ادامه با طرح این سوال که تاکنون فرهنگ عمومی برای بهبود معیشت مردم، رفع بیکاری، فقر، ازدواج آسان چه کاری انجام داده است، گفت: غفلت‌ها و کوتاهی در مسائل فرهنگی تبدیل به فرصت طلبی دشمن  و منجر به برخی فتنه ها شد.

 

امام جمعه سربیشه با بیان اینکه غفلت از خانواده داشته ایم و باید اشتباهات خود را در حوزه مسائل فرهنگی قبول کنیم، افزود: غفلت از فضای مجازی و برخی مدیریت ها داشته ایم که شاهد حضور برخی در حوادث اخیر به عنوان لیدر بودیم.

 

وی ادامه داد: اکنون زمان تقسیم تقصیرها است و باید از فرافکنی بپرهیزیم و اشتباه خود را قبول کنیم؛ باید پرسید نهادهای موثر در حوزه حجاب و عفاف چه کردند.

 

حجت الاسلام نجمی پور با تأکید بر اینکه مدرسه، منزل، مسجد و محله باید با هم پیوند داشته باشند، افزود: برنامه ریزی در حوزه فرد، خانواده و جامعه باید تعمیق داشته باشد و اگر جوانان اغنا نشوند با اجبار نمی توان آنان را با حجاب کرد لذا عمق بخشی به باورهای دینی بسیار اهمیت دارد.

 

امام جمعه سربیشه متذکر شد: تاکنون برای جذب جوانان چه کرده ایم و چقدر تعاملات دینی با آنان داریم؟ با معلمان و اساتید تحریک کننده فتنه و آشوب ها چه کردیم؟

 

وی در پایان انتصاب نماینده ولی فقیه در وزارت عریض و طویل آموزش و پرورش با ۱۷ میلیون جامعه هدف را مورد تأکید قرار داد.

 


 

کد خبر 1225459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha