شبکه های ماهواره ای ابزار دشمن در جنگ نرم است

هاشمی گفت: فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای که دشمنان اسلام به عنوان ابزار جنگ نرم از آن استفاده می کنند باعث می شود که ارزشهای اخلاقی خانواده ها را تهدید کند.

کارشناس ارشد علوم تربیتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی اسلامی در سالهای اخیربیاناتی فرمودند وتاکید کردند تمدن اسلامی که ما مدعی اش ودنبالش هستیم وانقلاب اسلامی می خواهد  ان را به وجود بیاورد بدون این بخش تحقق پیدا نخواهد کرد.

 

«سمیه هاشمی» افزود:باید به سبک زندگی اهمیت دهیم اگر به معنویت و رستگاری معنوی اعتقادی هم نداشته باشیم برای زندگی راحت زندگی برخورد از اهمیت روانی واخلاقی باز پرداختن به سبک زندگی اسلامی مهم است.

 

وی ادامه داد: سبک زندگی یالایف استایل که از اوایل قرن بیستم در غرب تولد یافت شیوه و روش زندگی فرد در حوزه های مختلف زندگی اعم از فردی و اجتماعی است یعنی این معنا بیشتر در خصوص انطباق زندگی فردی با تیپ های شخصیتی یا گروهی خاص به کار می رود.

 

هاشمی ادامه داد: در نگاه غیر دینی انتخاب سبک زندگی به سادگی صورت می گیردچرا که اصالت با فرد و علاقه  اوست و زیر بنای سبک زندگی  برلذت و سود استوار است اما در باورهای انسان ساز اسلام یک مسلمان نمی تواند چنین رفتاری داشته باشد بلکه باید زندگی خود رابراساس اموزه های دینی پی ریزی کند.

 

وی بیان کرد: ماهواره یک شبکه جهانی وعامل بسیار قوی در تغیر ودگرگونی یک فرهنگ وسبک زندگی ان جامعه است که میخواهد اهداف مورد توجه خود را به مخاطبانش ارائه دهد.

 

هاشمی افزود: در حال حاضر بیش از 100شبکه ماهواره به زبان فارسی مشغول فعالیت هستندکه هیچ کدام از انها هم بدون هدف وبرنامه راه اندازی نشده اند و هر کدام از این شبکه ها هدف های خاص خود را برای جوانان مسلمان کشورهای اسلامی در نظر گرفته اند.

 

وی خاطرنشان کرد:سرد شدن روابط اجتماعی ایجاد انحراف در میان جوانان یکی از اهداف برنامه های ماهواره است تغیر در نوع پوشش و رفتار و سبک زندگی افراد مختلف در جامعه به علت الگو برداری نا مناسب از شبکه هایماهواره است که چنین کارهای جایگاهی در سبک زندگی اسلامی و ایرانی ندارد.

 

هاشمی افزود: تغیر سبک زندگی افراد یکی از مهمترین و اهداف خاص شبکه های ماهواره ای است و یک زندگی غربی انسان را بی هدف واز پرداختن به مسائل زندگی باز میدارد.

 

این کارشناس علوم تربیتی افزود: تاثیر ماهواره بر زندگی انسانهاباعث بی اهمیت نشان دادن احترام به والدین عادی جلوه دادن روابط دختر وپسر قبل از ازدواج ترویج بی بندوباری واز بین بردن زندگی پاک وسالم و عادی نشان دادن خیانت همسران به یکدیگر است.

 

وی خاطرنشان کرد: نقش شبکه های ماهواره و تماشای این شبکه ها باعث تنوع طلبی و شکستن حرمت ها ی خانواده است.

 

هاشمی ادامه داد: تمام اهداف شبکه های ماهواره از بین بردن ائین ها و تغیر سبک زندگی اسلامی است وانها می کوشند که فرهنگ فساد و بی بندباری را جایگزین سبک زندگی اسلامی کنندو تعهدات اخلاقی بین خانواده ها را از بین ببرد.

وی خاطرنشان کرد: تماشای فیلم ها و تصاویر مبتذل انسان را کم کم معتاد میکند و ذهن و اندیشه انسان را تسخیر می کند و ما بیشتر اوقاتمان را صرف نگاه کردن به فیلم ها و تصاویری می کنیم بدون اینکه به محتوای ان پی ببریم.

 

هاشمی افزود: اعتیاد به این شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی که دشمنان اسلام به عنوان ابزار جنگ نرم از ان استفاده می کنند باعث می شود که ارزشهای اخلاقی خانواده ها را تهدید کند.

 

وی با بیان راهکارها، ادامه داد: اگاهی دادن جوانان و والدین در رابطه با اثار مخرب استفاده از ماهواره، پر کردن اوقات فراغت خانواده ها به ویزه جوانان وارائه و معرفی هرچه بیشتر الگوهای زندگی اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

هاشمی اظهار کرد: در سبک زندگی اسلامی باید دانست که زندگی زمانی خوب می باشد که همانند گفته قران به پیامبر عظیم الشان اسلام که شامل مجموعه ای از مکارم اخلاقی باشد.

کد خبر 1225483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha