افزایش رونق اقتصادی گیلان/ صادرات استان ۲۲ درصد رشد داشته است

پورحیدری گفت: صادرات استان گیلان نسبت به ۶ ماهه سال قبل از نظر ارزش دلاری ۲۲.۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «تیمور پورحیدری» امروز(شنبه، ۳۰ مهر) در جمع خبری با تبریک روز ملی صادرات، از رشد صادرات استان گیلان در سال جاری خبرداد و گفت: بر طبق آمار استخراجی سامانه سازمان توسعه تجارت ایران، صادرات استان گیلان در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۲۷۸میلیون دلار به ۳۶۰میلیون دلار رسیده است.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: این افزایش، رشد ۲۲.۷ درصدی را نشان می‌دهد که این ارتقا با تلاش فعالان حوزه صادرات گیلان و نجار گیلانی حاصل شد.

 

وی با بیان اینکه صادرات استان گیلان به لحاظ وزنی نیز حدود ۹ درصد افزایش را در ۶ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد اظهارکرد: به لحاظ وزن از ۵۱۳ میلیون تن در سال به ۵۵۹ میلیون تن در سال جاری رسیده‌ایم که این آمار نشان دهنده افزایش رونق اقتصادی استان است.

 

پورحیدری با اشاره به تمایل فعالان اقتصادی استان به صادرات نسبت به واردات ادامه داد: واردات کالاها نیز در این مدت از نظر ارزش دلاری چهار درصد و از نظر ارزش وزنی ۲۵ درصد کاهش داشته است.

 

وی اعلام کرد: محصولات کشاورزی و صنایع غذایی، معدن و صنایع معدنی، صنعت پتروشیمی و پایه نفت به ۱۷ کشور هدف اوراسیا عمده کالاهای صادراتی و یا وارداتی استان را شامل می‌شود.

کد خبر 1225516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha