اتحاد مهمترین محرک کانون مساجد برای عملیاتی کردن پیام رهبری است

مهرنیا گفت: باید با افزایش علم و دانش و ایجاد همدلی و وفاق بین کانون مساجد، امام جماعت و بسیج و افزایش هماهنگی به جلو حرکت کرده و اتحاد مهمترین محرک ما باشد.

خبرگزاری شبستان- استان مازندران؛ کانون های مساجد با شکل گیری در بطن مسجد و حسینیه ها همواره در جامعه نقش آرین بوده اند و اثرگذاری کانون مساجد در جای جای زندگی اعضای این کانون و خانواده ها مشهود است و توجه به جوانگرایی، حفظ وحدت و انسجام، حرکت برای رشد و تعالی و توجه به اندیشه های تعلی بخش در دستور کار کانون ها بوده است.

 

در کنار شکل گیری کانون مساجد و ارائه برنامه های سالانه و دستورالعمل ها ، پیام رهبری در جمع روحانیون خراسان شمالی و تاکید موکد رهبری به اتحاد و وحدت، کانون ها با همکاری بسیج و روحانیت این پیام در دستور کار کانون های مساجد قرار گرفته و مدیران و اعضای این کانون در این راستا فعالیت های مختلفی را براساس توانمندی ها انجام دادند .

 

در همین راستا با مهدی مهرنیا مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری شهید گراییلی روستای خرماکلا قائمشهر در راستای فعالیت این کانون و حرکت در مسیر منویات و پیام رهبری گفتگویی را انجام داده ایم که در ذیل می آید:

 

* کانون های مساجد چقدر نزدیک شده‌اند به آن چیزی که رهبر معظم انقلاب از این پایگاه‌ها  توقع دارد؟

حرکت رو به جلو اتفاق افتاده و کانون ها به این سمت حرکت کرده اند؛ اما فاصله با پیام رهبری و عملیاتی کردن این پیام مشهود است و باید با افزایش علم و دانش و ایجاد همدلی و وفاق بین کانون مساجد، امام جماعت و بسیج و افزایش هماهنگی های لازم تلاش شود تا اعضای کانون رو به جلو حرکت کرده و اتحاد به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های رهبری محرک ما باشد.

 

* برنامه کانون‌های مساجد برای رسیدن به خواسته و توقع رهبری در گذشته، حال و آینده چه بوده، هست و خواهد بود؟

در کانون ما در کنار توجه به بیانات رهبری در جمع روحانیت خراسان شمالی و حفظ وحدت و انسجام و روحیه همکاری و توجه به امر مطالعه ، به دغدغه های رهبری در راستای فرزند آوری و اقتصاد مردم که از تاکیدات رهبری بود و هست، فعالیت هایی را آغاز کردیم  و برگزاری انواع کلاسهای تربیتی، همایش های زوج های جوان، ارائه برنامه های فرهنگی، تشکیل هیات حضرت علی اکبر(ع) و بهره مندی از حضور و فعالیت دو روحانی جوان با علم و دانش و شناخت جوانان دهه 80 و 90 که با تلاش انجام شده اکنون 50 نفر در این هیات فعال هستند و همچنین برگزاری انواع اردوهای فرهنگی، سیاحتی، علمی و مذهبی و ورزشی در دستور کار است.

در بخش اقتصاد مردم هم با تلاش مدیر مسئول کانون  محصولات گلخانه ای لیموترش با آموزش فراوان و تهیه مجوز و ارائه تسهیلات به جایگاه خوب و رو به رشدی رسیده و و با تامین بازار فروش شغلی پردرآمد برای جوانان فراهم شده است.

 

* فعالیت کانون‌های مساجد برای رسیدن به خواسته و توقع رهبری را چگونه ارزیابی می کنید؟

فعالیت های مختلف توسط کانون ها براساس توان هر کانون اجرایی شده اما قابل قبول نیست و برای این امر باید فضایی شاد و جذاب برای بچه مسجدی ها فراهم کنیم و ما با این رویکرد در حال فعالیت هستیم.

 

* آیا کانون‌ها توانسته‌اند به نقطه مطلوب خود برسند؟

کانون ها به نقطه مطلوب نرسیدند؛ امروز کانون ها باید روند رو به رشد برای جذب حداکثری جوانان را اولویت برنامه های خود داشته باشند و برگزاری اردوها، کلاس های آموزشی و تربیت نسل جدید در دستور کار باشد.

 

* اگر نسبت به پیام رهبری غافل شویم چه اتفاقی برای کانون‌های مساجد خواهد افتاد؟

غفلت از پیام رهبری ضربه سنگینی به فعالیت ها و عملکردها خواهد داشت  و آسیب آن به خودمان برخواهد گشت و خانواده های مان را در معرض خطر قرار خواهد داد.

 

* کانون فرهنگی هنری تراز چه کانونی است از نظر شما؟

کانونی در تراز انقلاب است که ارزش ها و اندیشه های جمهوری اسلامی ایران را ترویج کند، گوش به فرمان رهبری بوده و برای جوانان و نوجوانان دارای برنامه باشد.

 

کد خبر 1225618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha