گردشگری عشایری در استان قزوین عملیاتی می شود

افلاطونی گفت: گردشگری عشایری با توجه به ظرفیت‌های موجود در بین بهره برداران در این استان اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «رضا افلاطونی» در مراسم تکریم و معارفه معاونت بهبود تولیدات دامی، اداره کل پشتیبانی امور دام و رئیس اداره امور عشایر استان بیان کرد: یکی از اولویت‌های ما علاوه بر گردشگری کشاورزی، گردشگری عشایری است که این مهم در بخش طارم سفلی درحال انجام است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: در حوزه طبیعت گردی و گردشگری کشاورزی یک مدیر پیشران تعیین کرده‌ایم که به صورت ویژه و متمرکز پیگیر این امورات باشد و اعتقاد داریم که این مهم به توانمندی و خودکفایی مناطق عشایری و روستایی منجر می ‌شود.

 

وی تصریح کرد: تاکنون اردوهای جهادی دامپزشکی برای بهره برداران روستاهای الموت و طارم سفلی برگزار کرده ‌ایم و برای توسعه مناطق عشایری استان برنامه‌ های متعددی را در دستور کار داریم.

 

افلاطونی اعلام کرد: حرکت از کشاورزی سنتی به سمت هوشمند در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی است، در همین راستا نظارت هوشمند بر نانوایی‌ها اولین بار در استان قزوین عملیاتی و اجرایی شد و به قدری هوشمندانه به ذخیره سازی مرغ و گوشت در استان اقدام کردیم که بازار هرگز احساس کمبود نخواهد کرد.

 

وی اظهار کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به استان قزوین سازمان جهاد کشاورزی دومین دستگاه اجرایی استان بود که بیشترین اعتبارات را دریافت کرد و جالب تر اینکه برخی از بخش‌ها مثل امور عشایر و پشتیبانی امور دام و زنان روستایی هم اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: امروز با کمک مدیریت خوب اداره پشتیبانی امور دام بخش قابل توجهی از بدهی دامداران و مرغداران با تهاتر نهاده پرداخت شده است و البته انتظار داریم به ذخایر هرچه بیشتر کالاهای استراتژیک اقدام کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هیچ روستایی در کشور وجود ندارد که از خدمات جهاد کشاورزی بی بهره مانده باشد، امروز سخت ترین و سنگین ترین وظیفه هر دولت تأمین امنیت غذایی است که این مهم بر عهده جهاد کشاورزی قرار دارد.

 

افلاطونی اضافه کرد: در شرایطی که کشورهای همسایه ما با کمبود غذا روبرو بودند، اما ملت ایران با هیچگونه چالشی روبرو نشد و توانست از عهده اصلاح نظام یارانه‌ای برآید و یک انقلاب غذایی را رقم بزند.

 

وی یادآور شد: مدیریت و همگرایی خوبی بین مدیران، تولید کنندگان و اتحادیه‌های بخش کشاورزی استان قزوین برقرار است و سبب شده تا تصمیمات به شکل صمیمانه اتخاذ شود.

 

کد خبر 1225633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha