ضرورت برنامه ریزی برای جذب هنرجویان دختر به آموزش های فنی و حرفه ای

اسماعیلی، بر لزوم مشارکت بیشتر در برنامه ریزی برای تنوع بخشی به رشته های مرتبط با جنسیت دختران در جهت جذب هنرجویان دختر به این نوع آموزش ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، علی اسماعیلی امروز در گردهمایی کارشناسان و کارشناس مسئولان آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش مناطق 14 گانه آموزش و پرورش استان با بیان اینکه امکانات و ظرفیت های موجود متناسب با توانایی های عوامل مرتبط با آموزش های هنرستانی نیست، بر لزوم مشارکت بیشتر در برنامه ریزی برای تنوع بخشی به رشته های مرتبط با جنسیت دختران در جهت جذب هنرجویان دختر به این نوع آموزش ها تاکید کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، ضمن تاکید بر اهمیت نقش هدایت تحصیلی موثر در راهنمایی  دانش آموزان توانمند و مستعد برای جذب در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش  اظهار داشت :  اداره مشاوره تحصیلی، ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت فرآیند مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی در خصوص بهبود عملکرد مشاورین، امر هدایت تحصیلی و مشاوره را در جهت رفع دغدغه های اولیاء و دانش آموزان بسیار جدی و تخصصی پیگیری نماید.

 

وی با اعلام اینکه در استان شاهد فعالیت چندین واحد صنعتی و تولیدی بسیار مطرح و قوی هستیم، بر لزوم هماهنگی با این واحدها برای ایجاد و تاسیس هنرستان های جوار کارخانه تاکید کرد.

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این گردهمایی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از تربیت انسان تمام ساحتی به عنوان انسان کامل بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار داشت:  این امر در آموزش های هنرستانی بسیار پررنگ می باشد.

 

ادیبی ضمن تاکید بر اهمیت بحث کیفیت آموزشی، گفت: با همکاری کلیه عوامل ذیربط در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای و کار دانش در استان، کیفیت آموزشی به صورت ویژه ارتقا یابد.

 

وی با اشاره به اینکه کیفیت، معیار توسعه آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم برنامه هایی که به کیفیت بخشی کمک کند ، را اجرا کنیم. که در این راستا تلاش می کنیم تعامل بین بخش ها و حوزه های مختلف و مخاطب شناسی را در اولویت برنامه کیفیت بخشی قرار دهیم.

 

رییس اداره آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش نیز ضمن تشکر از تلاش های مستمر و شبانه روزی کارشناسان ستادی آموزش های فنی و مهارتی مناطق، گزارشی از عملکرد مناطق در ارتقاء سطح کیفی و کمی آموزش های هنرستانی ارائه کرد.

 

اخوان اظهار داشت: مطابق برنامه ریزی صورت پذیرفته در سال آینده تحصیلی عناوین رشته های کاردانش و فنی وحرفه ای با لحاظ نمودن تناسب زیرساخت های موجود در هنرستان ها با آمایش سرزمینی مناطق بروزرسانی خواهد شد.

کد خبر 1225655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha