۴ میلیارد ریال اعتبار به منظور بازسازی بقاع متبرکه هزینه شد

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: امسال از محل اجرای نیات موقوفات، چهار میلیارد ریال اعتبار برای تعمیرات و بازسازی بقاع متبرکه این شهرستان هزینه شد.

«سعید علیپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: عملیات عمرانی تجهیز و نوسازی تعدادی از بقاع متبرکه و امامزاده های سطح شهر و روستا در دست اجراست که امسال از محل اجرای نیات موقوفات چهار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان خاطرنشان کرد: با توجه به  قدمت بالای بقاع متبرکه و امامزاده های سطح شهر و روستای شیروان و حوادث طبیعی از جمله بارندگی های سیل آسا، زلزله که در برخی از موارد به ظاهر آن آسیب می زند تعمیر، توسعه و مرمت هر ساله در برنامه این اداره قرار دارد تا از فرسودگی آن جلوگیری شود.

 

علیپور با اشاره به اقدامات اوقاف این شهرستان در نیمه نخست امسال عنوان کرد: امسال 350 سند اجاره در املاک و اراضی موقوفه تنظیم و تجدید شده و 186 جلد سند مالکیت اخذ شده که این شهرستان رتبه نخست اخذ سند مالکیت را در استان دارد.

 

وی اضافه کرد: همچنین طی مدت یاد شده 27 اسناد دفترچه ای به تک برگی تبدیل شده است، یکی از اولویت های اوقاف حفظ، ثبت و ضبط اسناد است که تایید اطلاعات موقوفات، سند دار کردن املاک وقفی، تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگی و تثبیت مالکیت موقوفات از سایر اقدامات انجام شده توسط اوقاف بوده است.

 

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان افزود: این شهرستان با سه هزار و ۲۰۵ رقبه بیشترین رقبات استان را دارد و دارای ۹۶۷ موقوفه و ۶۲ بقاع متبرکه است.

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

کد خبر 1225656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha